برنامه ریزی برای دومین ماموریت فضایی خصوصی


سازمان فضایی ناسا و مجموعه خصوصی آکسیوم اسپیس اعلام کردند که قرار است دومین ماموریت انسانی اعزام فضانورد خصوصی را در سال ۲۰۲۳ به ایستگاه فضایی بین‌المللی به طور مشترک انجام دهند. به گزارش...

برنامه ریزی برای دومین ماموریت فضایی خصوصی

سازمان فضایی ناسا و مجموعه خصوصی آکسیوم اسپیس اعلام کردند که قرار است دومین ماموریت انسانی اعزام فضانورد خصوصی را در سال ۲۰۲۳ به ایستگاه فضایی بین‌المللی به طور مشترک انجام دهند.

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا و مجموعه خصوصی آکسیوم اسپیس (Axiom Space) روز چهارشنبه اعلام کردند که قصد دارند در سال ۲۰۲۳ دومین ماموریت فضانورد خصوصی را به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستند.

این پرواز فضایی که توسط آژانس فضایی ایالات متحده و توسعه‌ دهنده زیر ساخت ‌های خصوصی مستقر در هیوستون هماهنگ شده است، به عنوان ماموریت Axiom 2 یا Ax-2 معرفی شده و از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ پرتاب می ‌شود. بر این اساس قرار شد، فضانوردان شرکت خصوصی Axiom به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده و ۱۰ روز در این محل باقی بمانند.

این فضانوردان با هماهنگی خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی و کنترل‌ک ننده‌ های پرواز روی زمین، در فعالیت ‌های داخل مدار شرکت می ‌کنند.

فیل مک آلیستر، مدیر فضای تجاری در مقر ناسا گفت: با هر گام جدید رو به جلو، ما با شرکت های فضایی تجاری بیشتری همکاری می کنیم. علاوه بر گسترش دسترسی به مدار برای افراد بیشتری، ما همچنین امیدواریم که این ماموریت ‌های فضانوردی خصوصی به صنعت کمک کند تا مهارت‌ های لازم برای انجام چنین ماموریت ‌هایی را بیاموزد.

به گزارش سیناپرس، پیش از این و طی سال جاری، ناسا و آکسیوم، فضاپیمای Axiom-1 را پرتاب کردند، ماموریتی که خدمه ای متشکل از چهار فضانورد خصوصی را به مدت ۱۷ روز در ماه آوریل به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده و اولین ماموریت فضانورد کاملا خصوصی به ایستگاه فضایی را رقم زد.

در ابتدا قرار بود خدمه ۱۰ روز را در ایستگاه فضایی بین المللی صرف کرده و تحقیقاتی را انجام دهند که برای کمک به توضیح بهتر اثرات میکروگرانش بر بدن انسان طراحی شده بود، اما شرایط آب و هوایی نامناسب سفر بازگشت آنها را به تاخیر انداخته و آن ها یک هفته بیشتر در ایستگاه فضایی ماندند.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: upi

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟