بیان واقعیت‌ها و جهاد تبیین ضرورت امروز جامعه است


بیان واقعیت‌ها و جهاد تبیین ضرورت امروز جامعه است

شاهرود- امام جمعه موقت رویان با اشاره به روز شهدا، سالروز واقعه میدان ژاله در ۱۷ شهریور ماه ۵۷، گفت: بیان واقعیت‌ها و جهاد تبیین ضرورت امروز جامعه اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حسین پور در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع، ضمن اشاره به رویدادهای ۱۷ شهریور ماه ۵۷ بیان کرد: شاه در این روز، خون زنان و مردان و کودکان بسیار را بر زمین ریخت و لذا این روز به نام روز شهدا نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه امروز جهاد تبیین و بیان واقعیت‌ها در زمره ضرورت‌های جامعه اسلامی ایران است، افزود: دشمنان قصد دارند تا پهلوی را تطهیر کنند اما بیان رویدادها برای نسل جوان، مانند واقعه ۱۷ شهریور، آنان را ناکام خواهد گذاشت و لذا از این بابت، تبیین اهمیت ویژه‌ای دارد.

امام جمعه موقت رویان به روز استکبار ستیزی نیز اشاره کرد و گفت: ملت ما از نسل رئیس علی دلواری‌ها است که زمانی دیدند کشورشان مورد حمله انگلیسی‌ها قرار گرفته با ابتدایی‌ترین جنگ افزارها و سلاح‌ها به دفاع از کشور پرداختند و نام و یادشان را جاویدان کردند تا نشان دهند که ملت ما زیر بار استکبار نمی‌رود.

حسین پور به اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: اربعین قدرت نمایی تشیع، مسلمانان و حتی پیروان دیگر ادیان است که بزرگترین اجتماع مذهبی دنیا را به صورت خودجوش و مردمی به نمایش می‌گذارند لذا باید از برکات این ایام به خوبی بهره برد همچنین مسئولان فضایی را برای جاماندگان اربعین مهیا سازند تا خانواده‌هایی که سعادت تشرف پیدا نمی‌کنند، از فیوضات این ایام بهره مند شوند.

وی به سالروز شهادت حضرت رقیه (س) نیز اشاره کرد و گفت: بیان ویژگی‌های بارز ایشان برای دختران و نوجوانان این مرز و بوم می‌تواند بهترین الگوها باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟