پویش «به عشق حسین می بخشم» در باشت رنگ تازه ای گرفت


پویش «به عشق حسین می بخشم» در باشت رنگ تازه ای گرفت

در قالب پویش «به عشق حسین می بخشم» قاتلی که در سال ۱۳۹۴ در یک درگیری فامیلی، فرد دیگری رابه قتل رسانده بود، از چوبه دار نجات یافت و به کانون گرم خانواده بازگشت .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حسن نگین تاجی امروز در این زمینه، گفت: به دنبال یک نزاع در روز دوازدهم آبان ماه سال ۱۳۹۴ در شهرستان باشت، فردی به نام مرحوم ا.ح توسط ق.ع به قتل می رسد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، این نزاع به خاطر اختلافات شخصی قاتل و مقتول با هم رخ داد، افزود: با صدور کیفرخواست پرونده مربوطه در دادگاه کیفری یک استان در شهرستان گچساران، حکم قصاص نفس قاتل در اول مرداد ماه ۱۳۹۶ صادر شد که با اعتراض نامبرده به حکم صادره، پرونده در شعبه سی و یکم دیوان عالی کشور مجدداً رسیدگی و دادنامه صادره از دادگاه کیفری گچساران در ششم شهریور ۱۳۹۷ تأیید گردید.

وی ادامه داد: از زمان وقوع قتل، جمعی از سفیران صلح روحانیون و سادات جلیل القدر،ریش سفیدان و بزرگان و مجموعه دادستانی و دادگستری شهرستان باشت با برگزاری نشست‌های متعددی با خانواده مقتول خواستار و گذشت بودند.

نگین تاجی خاطرنشان کرد: در کنار تلاش افراد ذکر شده زحمت های فراوان رجایی منفرد، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باشت نیز ستودنی است که تلاش های ارزنده ای را به منظور گذشت خانواده مقتول از قصاص، انجام دادند.

رئیس کل دادگستریی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانجام با فعالیت و کوشش فراوان دادستان شهرستان باشت، اعضای سفیران صلح و شورای حل اختلاف، روحانیون، سادات جلیل القدر و ریش سفیدان و بزرگان، خانواده مقتول با توجه به شعار «به عشق امام حسین(ع) می بخشم» از حق قانونی و شرعی (قصاص) خود گذشتند و و با این گذشت و بخشش قاتل پس از ۷ سال تحمل حبس به کانون گرم خانواده برگشت.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال