25 آبان آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر استان اردبیل


25 آبان آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر استان اردبیل

اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ۲۵ آبان ماه آخرین مهلت ارسال آثار به سی‌امین جشنواره تئاتر استان اردبیل است و بعد از این تاریخ هیچ آثاری پذیرفته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله بحرالعلومی پیش از ظهر یکشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت برگزاری جشنواره تئاتر استان اردبیل اظهار کرد: این جشنواره در ایستگاه سی‌ام با شعار «تئاتر، اخلاق و ارزش‌های انسانی» و با هدف توسعه و تقویت هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اردبیل و شهرستان‌های آن مهد تئاتر بوده و چهره‌های برتر تئاتر کشور از این استان در صحنه‌های ملی و بین‌المللی معرفی و درخشیده‌اند، تصریح کرد: با اعلام و مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی و مؤسسه انجمن هنرهای نمایشی کشور موضوع و مضمون آثار ارائه شده در سی‌امین جشنواره تئاتر استان اردبیل آزاد بوده و گروه‌های نمایشی در انتخاب موضوع و مضمون تئاتر مختار هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اولویت‌های این جشنواره را نگاه ویژه و هنرمندانه به شعار سال ۱۴۰۱ با محوریت «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی» یادآور شد و گفت: محور اصلی این جشنواره فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی، معرفی هنرمندانه مفاخر، شخصیت‌ها، قهرمانان و شهدای استان اردبیل، فرهنگ تشیع و معارف اهل بیت (ع)، نماز، امر به معروف و نهی از منکر و مهدویت، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، افزایش و تقویت روحیه نشاط و امیدبخشی در جامعه، بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه‌های تاریخی، دینی، مذهبی، فرهنگی، ادبی و آداب و سنت‌های منطقه، حقوق شهروندی و قانون‌مداری، تقویت بنیان خانواده، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، اخلاق‌مداری، همگرایی ملی، ارزش‌های انسانی - اسلامی، جوانان و الگوهای مناسب، کرونا و مدافعان سلامت است.

بحرالعلومی با بیان اینکه آثار جشنواره اختصاص به نمایش‌های صحنه‌ای و ایرانی دارد، افزود: در کنار این آثار، حضور گونه‌های مختلف نمایشی از جمله عروسکی، فیزیکال، آئینی سنتی و موسیقی نمایش بلامانع است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متون اقتباسی و ایرانیزه شده آثار منوط به ذکر دقیق مشخصات اصلی اثر، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده، مترجم و یا ناشر به صورتی که حقوق صاحب اثر حفظ شود، می‌توانند متقاضی حضور در این جشنواره باشند و آثاری که پس از اتمام بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی در سال ۱۴۰۰ تا ۲۵ آبان ماه سال‌جاری تولید و حداقل پنج نوبت اجرای عمومی داشته باشند، می‌توانند متقاضی حضور در این جشنواره باشند.

بحرالعلومی اضافه کرد: این جشنواره مختص هنرمندان و گروه‌های نمایشی استان اردبیل است و کارگردانان و عوامل اجرایی نمایش‌ها باید از هنرمندان بومی استان اردبیل باشند.

وی بیان کرد: نمایش‌های برگزیده جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای خلخال، مرزداران بیله‌سوار، مغان و مشگین‌شهر با انتخاب هیئت داوران این جشنواره‌ها و معرفی دبیران جشنواره به شرط رعایت مفاد این فراخوان در سی‌امین جشنواره تئاتر استان اردبیل حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: آخرین مهلت ثبت‌نام و تقاضای حضور در جشنواره ۲۵ آبان و اعلام نتایج بازبینی اول آذرماه ۱۴۰۱ تعیین شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا