ثبت و ضبط تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک ضرورت است


ثبت و ضبط تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک ضرورت است

خرم‌آباد- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ثبت و ضبط تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک ضرورت است و این مهم با همکاری بین نهادها، دستگاه‌های اجرایی و مردم محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام هبت اله هاشمی در همایش «همیار شهید» که به میزبانی حوزه هنری لرستان در سالن ماه این حوزه هنری برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت و پاسداشت ارزش‌ها در دوران انقلاب و ایثارگری و سلحشوری رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: روایت، ثبت، ضبط و انتشار این خاطرات و رویدادهای ارزشمند یک ضرورت است.

وی تصریح‌کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره فداکاری، ایثار شهدا و رزمندگان قهرمان دفاع مقدس برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال به نسل جوان یک امر مهم است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بیان داشت: در دوران ۹۷ روزه مسئولیت خود در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران متأسفانه ۳۰ نفر از پدران ومادران شهدا و ایثارگران به فرزندان شهید خود پیوستند و این امر ضرورت توجه به تاریخ شفاهی را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

حجت الاسلام هاشمی به ابتکار حوزه هنری در برگزاری این همایش و کارگاه آموزشی اشاره کرد و افزود: انتخاب نام همیار شهید انتخابی شایسته و درخور شأن این آئین است و از برگزار کنندگان این برنامه قدردانی می‌کنم.

وی به اعلام آمادگی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در زمینه ثبت و ضبط تاریخ شفاهی اشاره کرد و افزود: امیدوارم با همکاری بین نهادها و دستگاه‌های اجرایی شاهد تحولات خوبی در این عرصه باشیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟