بازگشت یک هکتار از اراضی کشاورزی همدان به چرخه تولید


بازگشت یک هکتار از اراضی کشاورزی همدان به چرخه تولید

همدان- فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی همدان گفت: در مرداد ماه سال جاری ۷۶ مورد به مساحت حدود یک هکتار از اراضی کشاورزی استان به چرخه تولید برگشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسن جعفری جوزانی در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات عنوان کرد: در راستای اجرای این قانون و با عنایت به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضائی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغات، در مرداد ماه سال جاری تعداد ۷۶ مورد احکام جدید قضائی قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در جهت حفظ اراضی زراعی اجرا شده است.

وی با تصریح بر اینکه این اقدام به منظور جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در پیش گرفته شده است، تاکید کرد: به منظور جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان همدان ادامه داد: تعداد ۳۳ مورد از این احکام در شهرستان همدان و ۱۶ مورد در شهرستان ملایر بود که بیشترین تغییر کاربری‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

سرهنگ جعفری جوزانی تاکید کرد: بی شک مشارکت و نظارت عمومی مردم شریف استان، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی کشور است بدین ترتیب از مردم استان درخواست داریم تا در شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی در سطح استان سازمان جهاد کشاورزی را یاری کنند.

وی در پایان از سامانه تلفنی ۱۳۱ سخن گفت و افزود: این سامانه با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی در راستای پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده و آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات مردمی در این خصوص است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان