زائران نیمه شمالی کشور مرز باشماق را برای اربعین انتخاب کنند


زائران نیمه شمالی کشور مرز باشماق را برای اربعین انتخاب کنند

مریوان- فرماندار مریوان گفت: بنا بر توصیه ستاد اربعین و به دلیل نزدیکی و مناسب بودن مسیر، بهتر است زائران استان های نیمه شمالی کشور، مرز باشماق مریوان را برای سفر خود انتخاب کنند.

اسماعیل احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از امروز صبح تردد زائران از مرز رسمی باشماق به سوی عتبات عالیات آغاز شده و خوشبختانه همه امور با هماهنگی و انسجامی مثال زدنی در حال اجراست.

وی افزود: علاوه بر تمهیدات به عمل آمده برای تسهیل در تردد زائران در داخل شهر مریوان نیز با تجهیز دو سالن ورزشی، فعالیت ستاد اسکان آموزش و پرورش و بسیج همه امکانات گردشگری زمینه برای اسکان ۵ هزار نفر فراهم شده است.

فرماندار مریوان اعلام کرد: ظرفیت پارکینگ برای ۲۰ هزار خودرو نیز در مرز باشماق فراهم شده و ۱۰۰ دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی برای انتقال زائران از داخل شهر به سمت مرز نیز در نظر گرفته شده است.

احمدی افزود: در استان سلیمانیه عراق نیز یک موکب با امکان اقامت ۱۰ هزار نفر راه اندازی شده است.

وی عنوان کرد: مرز باشماق تنها مسیری است که اتوبوس‌ها بیش از سه ساعت در بغداد توقف دارند و زائران می‌توانند در این مدت توقف به اماکن دیگر شهر بغداد نیز مراجعه کنند.

احمدی افزود: تردد از مسیر باشماق مریوان از لحاظ طبیعی و گردشگری نیز بسیار زیبا بوده و زائران یک مسیر متفاوت را در این محور تا عتبات عالیات تجربه خواهند کرد که در دیگر مسیرهای در نظر گرفته شده قابل مشاهده نیست.

وی بیان کرد: مسیر باشماق برای زائران استان‌های نیمه شمالی کشور نزدیک تر از سایر مسیرها بوده و توصیه ستاد اربعین کشور نیز بر همین مبحث است.

فرماندار مریوان از اعزام اولین گروه زائران خارجی از طریق مرز باشماق خبر داد و گفت: زائران خارجی که از کشورهای شمالی، شمال غربی و شمال شرقی و حتی شرقی کشور قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند، بهتر مسیر بسیار نزدیک باشماق را انتخاب کنند.

احمدی تأکید کرد: مرز مریوان تا آخرین نفر پذیرای مسیر بازگشت کاروان زائران است و حتی زائران دیگری که از دیگر مبادی وارد عراق شده اند می‌توانند برای بازگشت مسیر باشماق را انتخاب کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی