مقام ایرانی از فرار مالیاتی 100 هزار میلیارد تومانی یک شرکت خارجی خبر داد


مقام ایرانی از فرار مالیاتی 100 هزار میلیارد تومانی یک شرکت خارجی خبر داد

معاون وزیر صنعت ایران: بزرگترین پرونده‌ای که در زمینه فرار مالیاتی و نپرداختن منابع تولیدی تشکیل شده مربوط به یک شرکت خارجی تولید سیگار است که تاکنون مالیات نداده و مالیات معوقه وی به 100 هزار میلیارد تومان می‌رسد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ،‌محمدمهدی برادران خلخالی، معاون وزیر صنعت ایران، اعلام کرد: بزرگترین پرونده‌ای که در زمینه فرار مالیاتی و نپرداختن منابع تولیدی تشکیل شده مربوط به یک شرکت خارجی تولید سیگار است که تاکنون مالیات نداده و مالیات معوقه وی به 100 هزار میلیارد تومان می‌رسد و تاکنون سیگار مارلبرو به صورت قاچاق در کشور عرضه کرده و مالیاتی هم به دولت پرداخت نکرده است.
وی افزود:‌ هر سیگاری که در کشور عرضه می‌شود اگر کد رهگیری نداشته باشد قاچاق است. همچنین سیگارهای تولید داخل کشور ما در کردستان عراق به صورت جعلی و با کیفیت بسیار پایین تولید و عرضه می‌شود که نمونه تقلبی سیگار داخلی هم تقلبی و هم بسیار مضر است.
معاون وزیر صنعت ایران گفت: ما امیدواریم کسی سیگار نکشد اما اگر مردم سیگار می‌کشند باید از مراکزی که کد رهگیری داشته باشند تهیه کنند و توتون و تنباکو از محل تولید داخل تأمین شود و جهش تولید به شرطی است که قیمت خرید از کشاورزان به نسبت هزینه‌های آنها رشد داشته باشد.
برادران اضافه کرد: شرکت دخانیات ایران 70 درصد تولید را باید برعهده بگیرد و خرید تضمینی توتون و تنباکو را از کشاورزان برعهده دارد. همانگونه که در زمینه کشت چغندر قند به صورت پیمان برد - برد عمل می‌شود در کشت توتون و تنباکو هم باید اینگونه باشد.
وی افزود: در حال حاضر برای حمایت از تولید داخل تعرفه واردات توتون و تنباکو 6.5 برابر افزایش یافته و ما درصددیم حقوق گمرکی را به حدی بالا ببریم که واردات محدود و تولید داخل تقویت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...