نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی آزاد در صربستان(بخش دهم)؛/ امیرحسین زارع؛ به دنبال دبل تاریخی


نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی آزاد در صربستان(بخش دهم)؛/ امیرحسین زارع؛ به دنبال دبل تاریخی

رقابت های وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در روزهای 24 و 25 شهریور در صربستان برگزار خواهد شد و امیرحسین زارع نیز نماینده ایران در این وزن خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان قرار است از روز شنبه نوزدهم شهریورماه و به مدت 9 روز در شهر بلگراد صربستان برگزار شود. به همین دلیل و در فاصله دو هفته تا آغاز این رقابت ها، ما هم تصمیم گرفته ایم که تا روزانه یک وزن از اوزان دهگانه هر یک از دو بخش آزاد و فرنگی را مورد بررسی قرار دهیم و در این مطلب به بررسی وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد خواهیم پرداخت که در روزهای 24 و 25 شهریورماه انجام خواهد شد.

* کشتی گیر آملی در جست و جوی دومین مدال طلا
32 سال پس از روزی که علیرضا سلیمانی با غلبه بر بروس بومگارتنر آمریکایی یکی از تاریخی ترین مدال های تاریخ کشتی ایران را در مارتینی سوئیس به دست آورد و تبدیل به نخستین آزاد کار ایرانی شد که به طلای فوق سنگین کشتی دنیا دست پیدا می کند، یک جوان 20 ساله از آمل توانست با غلبه بر بهترین های فوق سنگین دنیا یعنی طاها آکگول و گنو پتریاشویلی، ایران را در اسلو نروژ به دومین طلای تاریخ خود در فوق سنگین کشتی آزاد در رقابت های جهانی برساند. امیرحسین زارع که به فاصله 3 سال از قهرمانی در نوجوانان جهان توانست به مدال برنز المپیک و عنوان قهرمانی بزرگسالان جهان برسد، به دنبال این است تا با دفاع از عنوان قهرمانی خود در صربستان، پرافتخارترین فوق سنگین ایرانی در رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان لقب بگیرد. او در سال جاری ابتدا در تورنمنت تورلیخانوف به میدان رفت که به خاطر دوری از تمرینات به دلیل مصدومیت، نتوانست عملکرد همیشگی خود را ارائه دهد اما به هر ترتیب موفق شد با پیروزی در کشتی هایی پر افت و خیز به مدال طلا دست پیدا کند؛ سپس در یکی از غیر منتظره ترین دیدارهای انتخابی تیم ملی، امیررضا معصومی 18 ساله را 11 بر 3 شکست داد تا برای دومین دوره متوالی جواز حضور در رقابت های جهانی را کسب کند.

نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی آزاد در صربستان(بخش دهم)؛/ امیرحسین زارع؛ به دنبال دبل تاریخی

* پتریاشویلی و سودای باز پس گیری تاج و تخت
کشتی گیر گرجستانی که در هر سه دوره رقابت های جهانی بین المپیک های ریو و توکیو به عنوان قهرمانی رسیده بود، سال گذشته نیز هم در المپیک توکیو هم در جهانی اسلو به دیدار فینال راه پیدا کرد اما شکست در هر دو مسابقه برابر گیبل استیوسون و امیرحسین زارع، پایان تلخی را برای سال شلوغ او رقم زد. او امسال نیز در قهرمانی اروپا مغلوب طاها آکگول شد و به مدال نقره رسید اما توانست در دو تورنمنت متئو پلیکونه و ظهیر صغیر قهرمان شود تا سید نخست این وزن را به خود اختصاص دهد و حریف احتمالی او در یک چهارم نهایی، روبرت باران لهستانی باشد. در سمت مقابل جدول نیز قهرمان سابق آسیا یعنی اولگ بولتین قزاقستانی در مقابل مونختور مغولستانی قرار خواهد گرفت. کشتی گیر مغولستانی که در المپیک توکیو به عنوان پنجمی رسید، در دیدار رده بندی جهانی اسلو و همچنین در تورنمنت تورلیخانوف موفق شد بر بولتین غلبه کند تا برنده هر دو جدال رو در روی قبلی این دو نفر باشد.

نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی آزاد در صربستان(بخش دهم)؛/ امیرحسین زارع؛ به دنبال دبل تاریخی

* تکرار نیمه نهایی اسلو بین زارع و آکگول
امیرحسین زارع که با 87200 در رتبه سوم رنکینگ وزن 125 کیلوگرم قرار گرفته، سید سوم این وزن را نیز در اختیار دارد تا حریف احتمالی او در مرحله یک چهارم پایانی، گنادیج کودینوویچ آلمانی باشد. اما اصلی ترین رقیب حاضر در نیمه پایینی جدول، سید دوم این وزن یعنی طاها آکگول ترکیه ای است. قهرمان المپیک ریو که سال گذشته نتایج مطلوبی نگرفت و در هر دو رقابت المپیک و جهانی به مدال برنز رسید، امسال شرایط بهتری داشته و هم در جام یاشار دوغو هم در قهرمانی اروپا بر سکوی نخست ایستاد تا نشان دهد که آماده رسیدن دوباره به عنوان قهرمانی و گرفتن انتقام شکست 4 بر صفر در نیمه نهایی سال گذشته از امیرحسین زارع است. دیگر کشتی گیر حاضر در پایین جدول، یوسف حمیدا از مصر اس

نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی آزاد در صربستان(بخش دهم)؛/ امیرحسین زارع؛ به دنبال دبل تاریخی

* سایر مدعیان
سرشناس ترین چهره بدون سید حاضر در فهرست کشتی گیران وزن 125 کیلوگرم، رینیر سالاس پرز کوبایی است که در المپیک توکیو در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز رسید. این کشتی گیر 35 ساله این بار قرار است در یک وزن بالاتر به میدان برود و باید دید که آیا می تواند مانند المپیک توکیو همه را غافلگیر کند یا خیر؟ جی وی دنگ چینی که دو مدال جهان را در کارنامه دارد، دیگر مدعی حاضر در این وزن است. او که در المپیک توکیو به عنوان پنجم دست پیدا کرد، به دنبال این است تا سومین مدال جهانی خود را از آوردگاه صربستان به دست بیاورد. نماینده آمریکایی ها نیز هیدن زیلمر است که موفق شد با شکست نیک گویازدوفسکی به دوبنده تیم آمریکا در صربستان برسد. این کشتی گیر 30 ساله در بهترین عملکرد امسال خود، با شکست مقابل پتریاشویلی به مدال نقره تورنمنت ظهیر صغیر دست پیدا کرد. همچنین می توان به نفراتی مثل اولکساندر خوتسیانیوسکی اوکراینی، حسنبوی رحیموف ازبکستانی و آمارور دسی کانادایی نیز اشاره کرد.

نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی آزاد در صربستان(بخش دهم)؛/ امیرحسین زارع؛ به دنبال دبل تاریخی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید| چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟