قطر 2022 فرصتی برای احیای گردشگری فارس/ 3 هزار تخت هتلی آماده شد


قطر 2022 فرصتی برای احیای گردشگری فارس/ 3 هزار تخت هتلی آماده شد

جام جهانی قطر فرصت مناسبی است که اقتصاد گردشگری در شیراز احیا شود و از این مسیر اقتصاد استان فارس نیز مسیر رو به توسعه ای را دنبال کند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شیراز از لحاظ دارا بودن ظرفیت‌های گردشگری و هتل و اماکن‌های اقامتی بسیار غنی است، شهر شیراز و استان فارس همواره مقصد گردشگری مسافران از کشورهای مختلف دنیا به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است. در شرایط فعلی ممکن است رویدادی به عظمت برگزاری جام جهانی قطر بتواند مجدداً ظرفیت گردشگری در استان فارس را احیا کند.

با توجه به فرصت زمان کوتاهی که بین مرحله مقدماتی جام جهانی با مرحله بعدی پیش می‌آید و با توجه به نزدیکی قطر به ایران و سادگی دریافت ویزا، شاید تمایل به سفر به ایران در این مقطع زمانی افزایش یابد، جام جهانی قطر فرصت بسیار خوبی است تا ایران با تکیه بر ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی خود از این کمبود استفاده کند.

بنا به گفته اولاد حسین، کارشناس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی فارس، استان فارس به لحاظ فرهنگی و محیط طبیعی توانایی بسیاری در جذب گردشگران خارجی دارد، به گونه‌ای که درآمد گردشگری فارس بالغ بر ۳۰ درصد کل گردشگری ایران است و فارس در این خصوص حرف بسیاری برای گفتن دارد.

این کارشناس گردشگری با مهم دانستن همکاری ادارات مرتبط با این رویداد اظهار کرد: با توجه به اینکه سفر بازدیدکنندگان جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به ایران طولانی نخواهد بود و با توجه به فاصله بین بازی‌ها، ظرفیت هتل‌های شیراز که در ایام پاییز، در پایین‌ترین میزان خود در فصل گردشگری شیراز است (low season) ، شرایط برای پذیرایی و برنامه ریزی گردشگران خارجی بسیار مهیا خواهد بود.

رایزنی با سفیر قطر

در این زمینه، مسئول میز قطر در استان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به اهمیت رویداد جام جهانی قطر ۲۰۲۲، استانداری فارس اقدام به برگزاری جلساتی با سفیر ایران در قطر و همچنین سفیر قطر در ایران، وزیر راه، مدیر فرودگاه‌ها، مدیر گمرکات و مدیر اقدامات دریایی در قطر کرد.

محمد فرخ زاده افزود: در این راستا علاوه بر برگزاری جلسات متعددی با اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت، با استان بوشهر درخصوص برنامه‌هایی که در زمان برگزاری بازی‌های جام جهانی به صورت مشترک می‌توان انجام داد نیز جلساتی برگزار شد و مقرر شد که بخش زیادی از بار تجار توسط کشتی از بوشهر به قطر ارسال شود و همچنین برای پایین آوردن هزینه صدور کالا و افزایش سرعت در ارسال بار دستگاه X-ray در بندر بوشهر افتتاح شده است؛ همچنین در این ایام یک کشتی مسافری از بوشهر آماده انتقال افراد دارای بلیط، ویزا یا اقامت به قطر خواهد بود.

قطر 2022 فرصتی برای احیای گردشگری فارس/ 3 هزار تخت هتلی آماده شد

معاون گردشگری استانداری فارس در ادامه به برگزاری جلساتی با معاون اقتصادی وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال قطر اعلام کرده است که شرط حضور در بازی‌های جام جهانی داشتن بلیط و هتل است، لذا برای بازرگانانی که تمایل دارند در این برنامه اقدام به صدور محصولات خود کنند، بلیط صادر شده است.

۳ هزار تخت هتلی در فارس آماده است

فرخ زاده با اشاره به صدور روادید به صورت فرودگاهی برای گردشگران جام جهانی به شیراز اظهار کرد: در این ایام تلاش بر این است که بهترین شرایط را برای مسافرانی که به استان فارس و شهر شیراز می‌آیند فراهم کنیم؛ در این راستا ۳ هزار تخت در هتل‌های سنتی، اقامتگاه‌های سنتی و هتل‌های ۴ و ۵ ستاره که متناسب با استانداردهای جهانی است را در اختیار مسافران قرار خواهیم داد.

وی از اعلام آمادگی استان فارس به فدراسیون فوتبال ایران و وزارت امور خارجه برای پذیرش تیم‌های شرکت کننده در بازی‌های جام جهانی خبر داد و گفت: بازدید تیم‌های مطرح جام جهانی از جاذبه‌های گردشگری فارس رویداد مهمی است و ما تمام تلاشمان را از طرف بخش‌های خصوصی و خصوصی- دولتی برای احصای هرگونه ظرفیتی انجام داده ایم.

قطر 2022 فرصتی برای احیای گردشگری فارس/ 3 هزار تخت هتلی آماده شد

دبیر کل اتاق بازرگانی استان فارس هم در خصوص اهمیت بازی‌های جام جهانی قطر برای استان فارس گفت: با توجه به اینکه بخش خصوصی، این رویداد را رویدادی مهم در منطقه می‌داند، در طول سال گذشته در این زمینه مذاکراتی را با دستگاه دیپلماسی قطر در ایران و همچنین وزارت امور خارجه داشته ایم و در طول این مدت، استانداری فارس با بخش خصوصی همراهی کاملی داشته است.

رایزنی برای صادرات کالاهای پر مصرف به قطر

علی عوض پور در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات برگزار شده با معاون اقتصادی وزارت اموز خارجه در اتاق شیراز اظهار کرد: با توجه به تمایل تجار ایرانی برای حضور در این رویداد، اتاق بازرگانی فارس اعلام آمادگی کرد که بخشی از کالاهای مصرفی و پرمصرف در این رویداد را تأمین کند و همچنین پیشنهاداتی در زمینه تسهیل در صدور روادید ارائه کردیم تا از طریق دیپلماسی، فضای مناسبی را جهت فعالیت تجار ایرانی مهیا شود.

وی با تاکید بر این که ارتباط اقتصادی با قطر را به عنوان یک بحث دراز مدت در برنامه داریم، اظهار کرد: به صورت کلی و خارج از این رویداد، ما کشور قطر را یک کشور برای مراودات تجاری خود قلمداد می‌کنیم و پیرو مذاکراتی که با نمایندگان دولت قطر در ایران داشتیم و از آنجا که کشور قطر برای برخی از کالاها و خدمات فنی و مهندسی ایران اعلام نیاز کرده است، ممکن است این رویداد تا حدودی این مذاکرات را تحت تأثیر قرار دهد.

قطر 2022 فرصتی برای احیای گردشگری فارس/ 3 هزار تخت هتلی آماده شد

دبیر کل اتاق بازرگانی استان فارس در خصوص اقدامات اتاق در بحث گردشگری اظهار کرد: کمیسیون گردشگری اتاق اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده و با سفرا و هیأت‌های تجاری کشورهایی همچون عراق، سوریه و لبنان در بحث گردشگری سلامت، گردشگری سیاحت و گردشگری مذهبی مذاکراتی انجام شده است و زمینه گردشگری در استان فارس آماده است.

وی افزود: پیش بینی این است که با عبور از شرایط پاندمی کووید ۱۹، افزایشی در زمینه گردشگری داشته باشیم و در ۵ ماه ابتدای سال جاری میزان ورود گردشگران به استان فارس افزایش چشمگیری داشته است. اما اعتقاد ما بر این است که هنوز باید زیرساخت‌ها را قوی‌تر کنیم.

به روز رسانی هتل‌های فارس برای ایام جام جهانی

رئیس جامعه هتل داران فارس هم در مصاحبه با خبرنگار مهر اظهار کرد: هتل‌های استان فارس برای ایام برگزاری مسابقات جام جهانی کاملاً به روز رسانی شده اند.

حسین سیادتان افزود: استان فارس با دارا بودن ۱۰۵ هتل، آپارتمان و واحدهای اقامتی می‌تواند پذیرای گردشگران و مسافران جام جهانی باشد و در این خصوص با نماینده جامعه هتل داران در قطر نیز مذاکرات لازم انجام شده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این است تا از این فرصت استفاده کنیم تا گردشگری فارس رونق بیشتری پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟