پژوهش‌های دانشگاه فرهنگیان در راستای نیازهای آموزش و پرورش باشد


پژوهش‌های دانشگاه فرهنگیان در راستای نیازهای آموزش و پرورش باشد

بندرعباس - نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر اینکه منویات مقام معظم رهبری محقق شود، گفت: جهت پژوهش‌های دانشگاه فرهنگیان باید به سمت نیازهای آموزش و پرورش باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در دیدار رئیس دانشگاه فرهنگیان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش نیازمند به یک عقبه علمی است که دانشگاه فرهنگیان در حوزه پژوهش‌های کاربردی حوزه آموزش و پرورش می‌تواند اقدامات خوبی را انجام دهد.

وی، با ذکر این نکته پژوهش باید جهت‌دار به سمت نیازهای آموزش و پرورش هرمزگان باشد، عنوان کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت باید تقویت شود چراکه به بالندگی دانشگاه و رشد صنعت کمک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به چالش‌های ارتباط دانشگاه با صنعت، ابراز کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان دانشگاه و صنعت به این نتیجه رسیدیم که دانشگاه از چالش‌های اصلی صنعت آگاه نیست و صنعت نیز به توانمندی‌های دانشگاه‌ها اشراف ندارد.

عبادی‌زاده تصریح کرد: صنعت باید چالش‌های خود را به دانشگاه‌ها ارائه کند. اگر حتی در مواردی دانشگاه‌های هرمزگان امکان حل چالش را نداشتند می‌تواند از طریق برقراری ارتباط میان دانشگاه‌های هرمزگان و سایر دانشگاه‌های جهان مشکل‌ را حل کند.

وی عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید به چالش‌های اداره کل آموزش و پرورش در حوزه علمی، آموزشی و پژوهشی اشراف داشته باشد و این مهم نیز از طریق بررسی چالش‌ها توسط تیمی مستقر در اداره کل آموزش و پرورش و ارائه به دانشگاه محقق می‌شود تا پژوهش‌ها و اقدامات علمی لازم انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ابراز کرد: اگر فرمایشات مقام معظم رهبری سبب برنامه‌ریزی و اجرا شود، تحولی را در حوزه دانشگاهیان فرهنگیان رقم خواهد زد که باعث اعتلا و ارتقای جامعه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق