فروش گرافیک RX 6600M لپ تاپ به جای کارت گرافیک دسکتاپی؛ مشخصاتی مشابه و قیمتی کمتر


فروش گرافیک RX 6600M لپ تاپ به جای کارت گرافیک دسکتاپی؛ مشخصاتی مشابه و قیمتی کمتر

چندی پیش خبری از فروش پردازنده های گرافیکی لپ تاپ سری RTX 30 به عنوان کارت های گرافیک دسکتاپی در بازار چین به گوش رسید و حال به نظر می‌رسد این اتفاق برای پردازنده های گرافیکی موبایل RX 6000 تکرار شده است. این محصولات قیمت بسیار پایین‌ترین نسبت...

چندی پیش خبری از فروش پردازنده های گرافیکی لپ تاپ سری RTX 30 به عنوان کارت های گرافیک دسکتاپی در بازار چین به گوش رسید و حال به نظر می‌رسد این اتفاق برای پردازنده های گرافیکی موبایل RX 6000 تکرار شده است. این محصولات قیمت بسیار پایین‌ترین نسبت به نسخه‌های دسکتاپ دارند.

برخی شرکت‌های چینی پردازنده گرافیکی لپ تاپ RX 6600M را بردهای دسکتاپی نصب می‌کند و به فروش می‌رساند. این پردازنده های گرافیکی به دلیل قیمت بسیار پایین‌تر از مدل‌های دسکتاپ، مورد توجه کاربران نیز قرار گرفته‌اند.

در همین رابطه بخوانید:

- نخستین تصویر از نسخه موبایلی کارت RTX 3070 منتشر شد؛ گرافیک قدرتمند انویدیا بزودی در دل لپ تاپ ها
- چینی‌ها به گرافیک لپ تاپ هم رحم نکردند

شما می‌توانید یک کارت گرافیک RX 6600M را با قیمت 189 دلار در اختیار داشته باشید. این در حالی است که کارت گرافیک دسکتاپی RX 6600 حداقل 269 دلار قیمت دارد. این یعنی با مشخصات تقریباً یکسان، می‌توانید پردازنده گرافیکی ارزان‌تری برای سیستم خود تهیه کنید.

فروش گرافیک RX 6600M لپ تاپ به جای کارت گرافیک دسکتاپی؛ مشخصاتی مشابه و قیمتی کمتر

پردازنده گرافیکی RX 6600M از خصوصیات مشابهی با نمونه دسکتاپی برخوردار است. هر دو به پردازنده گرافیکی Navi 23 مجهز شده‌اند و فرکانس بوست آن‌ها به 2.4 تا 2.5 گیگاهرتز می‌رسد. حتی در توان کلی نیز تفاوت چندانی وجود ندارد؛ پردازنده گرافیکی موبایل RX 6600M از توان 100 وات برخوردار است و نسخه دسکتاپ توان 32 واتی دارد.

هر دوی این مدل‌ها به 8 گیگابایت حافظه GDDR6 مجهز شده‌اند و به سرعت حافظه 14 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا می‌کنند. طبق یک بررسی، پردازنده گرافیکی لپ تاپ RX 6600M را می‌توان اورکلاک نمود و به فرکانس 2.5 گیگاهرتز دست پیدا کرد. با این حال اورکلاک حافظه برای این مدل کار نمی‌کند.

فروش گرافیک RX 6600M لپ تاپ به جای کارت گرافیک دسکتاپی؛ مشخصاتی مشابه و قیمتی کمتر

به نظر می‌رسد به دلیل خصوصیات مشابه گرافیک لپ تاپ RX 6600M با مدل دسکتاپ، قرار دادن آن روی برد دسکتاپ برای شرکت‌های چینی چندان کار مشکلی نباشد. باید اشاره کرد مدل های دسکتاپ و موبایل RX 6000 به 8 خط PCIe 4.0 محدود شده‌اند.

باید توجه داشت چنین مدل‌هایی از پشتیبانی AMD برخوردار نیستند، اما درایورها بدون مشکل برای آن‌ها کار می‌کنند. این کارت های گرافیک از قیمت پایینی برخوردار هستند و البته گارانتی محدودی دارند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان