طرح زنده گیری سگ‌های بلاصاحب در اردکان تداوم دارد


طرح زنده گیری سگ‌های بلاصاحب در اردکان تداوم دارد

یزد- معاون فرماندار اردکان گفت: به همت شهرداری و دیگر ارگان‌ها، جمع آوری سگ های بلاصاحب در شهر اردکان همچنان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رضایی، عصر دوشنبه در نشست ساماندهی سگ های بلاصاحب در اردکان اظهار داشت: با هدف ارتقای سلامت، بهداشت، امنیت و رضایتمندی شهروندان و رعایت اصول حقوقی در برخورد با حیوانات، روش زنده گیری و رهاسازی سگ‌های بلاصاحب در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

معاون فرماندار اردکان با بیان اینکه وجود سگ های ولگرد در سطح شهرستان یک تهدید جدی در امر بهداشت و سلامت شهروندان است، تصریح کرد: این پدیده نه تنها باعث بروز مشکلات عدیده ای برای شهروندان می شود بلکه پرسه زدن این حیوانات در معابر عمومی چهره شهر را نامطلوب جلوه می دهد.

رضایی یادآور شد: ساماندهی وضعیت سگ های بلاصاحب یک امر بین بخشی بوده و برای تحقق آن نیازمند همکاری نهادهای دولتی به ویژه شهرداری ها، شبکه بهداشت و درمان، محیط زیست، دامپزشکی و دهیاری ها هستیم که با تشکیل کارگروه مشترک و طبق دستورالعمل اجرایی اقدامات لازم انجام شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰۰ قلاده سگ در کمپ شهرستان نگهداری می شود که هر قلاده سگ به طور متوسط در ماه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان هزینه نگهداری دارد.

معاون فرماندار اردکان اظهار داشت: با توجه به بحث سگ گردانی در سطح شهر و پارک ها و فضای سبز و اعتراضات مردمی در این زمینه، مقرر شد نیروی انتظامی نسبت به تهیه محتوای لازم برای تهیه بنر در این زمینه اقدام و به شهرداری اردکان ارسال کند تا این ارگان نسبت به تهیه بنر و نصب آن در مکان های مورد نظر اقدام نمایند .

مرکز شهرستان ۱۵۰هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سخنگوی نیروهای مسلح: دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم