20 درصد تست‌های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد مثبت شد


20 درصد تست‌های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد مثبت شد

یاسوج_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با انجام آزمایشات در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ درصد تست‌های کرونا در استان مثبت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد غلام نژاد شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، فوتی ناشی از کرونا در استان نداشتیم و از ۱۳۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل تست های «پی سی آر و رپید تست» است، ۲۰ درصد موارد مثبت شد.

غلام نژاد تصریح کرد: هم اکنون ۴۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲ نفر مبتلای قطعی و ۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی با اشاره به اینکه شمار قربانیان این بیماری در استان همچنان یک هزار و ۱۴۸ نفر است، گفت: از مجموع مبتلایان به کوویید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۹۹ هزار و ۱۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه آمار مبتلایان این بیماری در استان روزانه در حال افزایش است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود طی روزهای آینده آمار بیماران بدحال و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری افزایش یابد.

غلام نژاد تصریح کرد: توصیه می‌شود افراد در صورت داشتن هرگونه علائم بیماری کرونا به پزشک مراجعه و مراقبت‌های لازم برای پیشگیری و انتقال بیماری به بیمار دیگر را داشته باشد.

غلام نژاد مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری ابتلاء به کرونا را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و خودداری از عادی انگاری این بیماری دانست و افزود: مردم استان برای پیشگیری از ابتلاء و کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا، واکسیناسیون خود را تکمیل و دز یادآور را حتماً تزریق کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج پسر 15 ساله با خانم معلم 30 ساله اش ! / واقعی و جگرسوز !