برگزاری مراسم پیاده روی «دلدادگان حسینی» در قزوین


برگزاری مراسم پیاده روی «دلدادگان حسینی» در قزوین

قزوین - مسئول قرارگاه قزوین ستاد مردمی اربعین استان قزوین از برگزاری مراسم پیاده روی «دلدادگان حسینی» در قزوین و در روز اربعین خبر داد.

علی جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برگزاری مراسم پیاده روی «دلدادگان حسینی» در شهر قزوین خبر داد و اظهار کرد: این مراسم همزمان با روز اربعین در قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم پیاده روی «دلدادگان حسینی» با حضور گسترده مردم ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۲۶ شهریور از میدان میرعماد قزوین آغاز شده و به آستان مقدس امامزاده حسین (ع) ختم خواهد شد.

مسئول قرارگاه قزوین ستاد مردمی اربعین استان قزوین با بیان اینکه تلاش می‌شود این راهپیمایی تداعی کننده پیاده روی بزرگ اربعین باشد، ادامه داد: در طی مسیر و مخصوصاً در خیابان شهدای قزوین بیش از ۲۰ موکب پذیرایی و فرهنگی با موضوعات مختلف مستقر بوده و پذیرای مردم هستند.

وی بیان کرد: قرائت زیارت اربعین و سخنرانی از دیگر برنامه‌های این روز است که در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) برگزار خواهد شد.

جلیلوند ادامه داد: مردم عزادار اقبالیه نیز بعد از نماز ظهر و عصر بعد از پیاده روی و طی مسافت این شهر تا آستان امامزاده حسین (س) به عزاداران قزوینی خواهند پیوست.

وی گفت: آنچه در روز اربعین مهم است تواصی به ولایت و حرکت در طریق الحسین است و تلاش خواهیم کرد تا افرادی که نتوانستند در این روز در کربلا باشند با این حرکت در مسیر اربعین حرکت کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این پیاده روی در روز اربعین یک فرهنگ است و باید تلاش کنیم که این فرهنگ در مسیر اربعین و حرکت در راستای اهداف والای سیدالشهدا علیه السلام در جامعه نهادینه شود و در راستای تقویت این فرهنگ یعنی تبعیت از ولایت و نصرت ولی کوشا باشیم.

مسئول قرارگاه قزوین ستاد مردمی اربعین استان قزوین در پایان یادآور شد: امیدواریم در این مراسم شاهد حضور با شکوه مردم قزوین در مسیر یاد شده باشیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان