تولید خودروهای تمام خودران غیرممکن است؟


تولید خودروهای تمام خودران غیرممکن است؟

در حالی که شرکت‌های فعال در زمینه طراحی خودروهای خودران توانسته‌اند با وعده تولید خودروهای تمام خودران ده‌ها میلیارد دلار سرمایه جذب کنند اما کارشناسان می‌گویند تولید این خودروها بدون وجود نظارت انسانی تقریبا غیرممکن است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت‌های فعال در طراحی خودروهای خودران توانسته‌اند با وعده تولید خودروهای تمام خودران ده‌ها میلیارد دلار سرمایه جذب کنند اما مدیران صنعت خودروسازی و کارشناسان می‌گویند که تولید این خودروها که بتوانند بدون نظارت انسانی حرکت کنند تقریبا غیرممکن است.

درواقع حجم قابل توجهی از سرمایه‌گذاری انجام‌شده روی تولید کامپیوترها و هوش مصنوعی با هدف کاهش تصادفات ناشی از خطاهای انسانی متمرکز بوده است، اما یک اشکال وجود دارد؛ تولید خودروهای رباتیک که بتوانند ایمن‌تر از افراد حرکت کنند بسیار پیچیده است؛ چراکه سیستم‌های نرم‌افزاری خودران این خودروها در مقایسه با انسان توانایی کمتری برای پیش‌بینی و ارزیابی سریع خطرات به خصوص زمانی که یک اتفاق غیرمنتظره می‌افتد، دارند.

تولید خودروهای تمام خودران غیرممکن است؟

کای وگت، مدیرعامل شرکت کروز، که زیر مجموعه جنرال موتورز است در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌بینی می‌کند که زمانی نظارت انسان بر خودروها برداشته شود گفت که سوال من این است که چرا؟

این کارشناس گفت: من می‌توانم خیال مصرف‌کنندگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با این حرف که همواره یک انسان در زمان مورد نیاز حضور خواهد داشت راحت کنم. من نمی‌دانم که چرا باید نظارت انسان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار بگذاریم.

این نخستین بار است که شرکت کروز بر لزوم وجود اپراتور انسانی در خودروهای خودران در بلندمدت تاکید کرده است.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟