ورود دولت به بازار برنج/ تولید سبز توجه شود


ورود دولت به بازار برنج/ تولید سبز توجه شود

ساری- معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بازار برنج را مسئله جدی دانست و گفت: این وزارتخانه برای خرید در بازار برنج ورود می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قربانی صبح پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بازار برنج مسأله جدی و شالیکوبی ها پر از برنج است و همه این موارد را رصد می‌کنیم، گفت: وزارت جهاد کشاورزی وارد فرآیند خرید در بازار برنج می‌شو و خرید انجام خواهد شد و وقتی دولت وارد شود برندهای بزرگ هم وارد خواهند شد و تحرکات خوبی در بازار برنج شاهد خواهیم بود.

وی با اظهار اینکه حفظ رتبه‌های نخست در تولیدات محصولات کشاورزی بسیار مهم اما پرداختن به صادرات محصولات کشاورزی مهم‌تر است، افزود: تعاملات ما با کشورهای مختلف آغاز و تفاهم نامه‌های خوبی هم منعقد شده است.

وی یادآور شد: دنیا بر روی سلامت غذا تاکید دارد و باید به این سمت برویم اما در کشور ما بیشتر تمرکز روی تولید است و از سوی دیگر تشکل‌های وارداتی و صادراتی را باید پای کار بیاوریم تا در این زمینه نقش آفرینی کنند.

قربانی ادامه داد: در استان‌ها باید لیزینگ کشاورزی داشته باشیم و وظیفه ما این است بر اساس واقعیت‌ها از محصولات کشاورزی دفاع کنیم تا منافع تولیدکننده و مصرف کننده حفظ شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مازندران در حوزه تنظیم بازار کشور به خوبی عمل کرد و جای تشکر دارد و نشان می‌دهد مجموعه منسجمی در سازمان در حال فعالیت است که به صورت جهادی کار می‌کنند، درباره زهکشی اراضی گفت: فاینانس اراضی شالیزاری تأمین شد و اگر این تأمین مالی اتفاق بیفتد قرارگاه خاتم الانبیا وارد کار می‌شود تا در حوزه زهکشی و تجهیز اراضی فعالیت کند.

وی تصریح کرد: کشاورزان در حوزه تولید سبزی بیشتر از گذشته توجه کنند چراکه هم بازار آن فراهم است و هم درآمدزایی را به شدت افزایش می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند