نمایش «واگویه‌های علی گندابی» بر روی جوانان تاثیر بسیاری دارد


نمایش «واگویه‌های علی گندابی» بر روی جوانان تاثیر بسیاری دارد

همدان- کارگردان همدانی گفت: شخصیت «علی گندابی» در ابتدای داستان منفی و در آخر نمایش به شخصیت مثبتی تبدیل می‌شود، این موضوع می‌تواند تاثیرگذاری اعتقادی و دینی مثبتی بر روی جوانان داشته باشد.

محمدجواد کبودرآهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نمایش «واگویه‌های علی گندابی» توسط گروه تئاتر بوعلی عنوان کرد: این نمایش نامه شرح حال زندگی علی گندابی از چهره‌های منفی را نشان می‌دهد که در یکی از شب‌های محرم با وجود مستی با حسن واعظ مواجه می‌شود و در خواست خواندن روضه می‌کند و این کار باعث شد که دگرگون شود و توبه کند و به سفر عراق برود و پس از فوت نیز در صحن امیرالمومنین به خاک سپرده شود.

وی ادامه داد: شروع این پروژه در سال ۹۵ به پیشنهاد مرحوم علی اکبر وثاق صورت گرفته و با توجه به اینکه در فضای مجازی و روضه‌ها مورد استقبال قرار گرفت.

سرپرست گروه تئاتر بوعلی با اشاره به اینکه این تئاتر موضوع دراماتیکی دارد، اظهار کرد: با توجه به تأثیرگذاری و البته همدانی بودن شخصیت آن، این سوژه را انتخاب کردیم.

کبودرآهنگی در ادامه افزود: برای این نمایش نامه نزدیک به ۳ ماه تحقیق و پرس و جو صورت گرفت و از منابع مکتوب و به صورت شفاهی نیز بهره برداری شد، با توجه به اینکه شخصیت این فرد در ابتدای داستان منفی و در آخر نمایش به شخصیت مثبتی تبدیل می‌شود، این موضوع می‌تواند تأثیرگذاری اعتقادی و دینی مثبتی جوانان داشته باشد.

این نویسنده و کارگردان همدانی اظهار کرد: این نمایش در همدان، تهران، کربلا، نجف مشهد، و مخاطب‌های هر ساله خاص خودش را دارد و امید است که برای سال آینده در شهرستان‌های استان نیز امکان برگزاری فراهم شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه عوامل این نمایش ۲۲ نفر هستند که ۱۱ نفر بازیگر و مابقی از دست اندرکاران اند، عنوان کرد: این کار از تولیدات حوزه هنری همدان است و امسال با یاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری به اجرا در می‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!