قانون جامع انتخابات منجر به شفافیت مالی و کاهش هزینه‌ها می شود


قانون جامع انتخابات منجر به شفافیت مالی و کاهش هزینه‌ها می شود

تبریز- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: قانون جامع انتخابات منجر به شفافیت مالی، سلامت انتخابات و کاهش هزینه‌ها می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، با تاکید بر ضرورت ارائه لایحه جامع انتخابات، اظهار کرد: قانون جامع انتخابات از ضروریات امروز است، چند دهه از قانون انتخابات گذشته و باید به روز شود. در طول سال‌های گذشته مواردی به قانون الحاق شده که در واقع وصله ناجور است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: شرایط امروز با سال‌های گذشته و زمانی که قانون انتخابات نوشته شده، تغییر کرده است، امروز با گسترش فناوری ارتباطات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک یکی از ضروریات است.

وی تاکید کرد: همچنین با تدوین قانون جامع باید سلامت انتخابات، شفافیت مالی، کاهش هزینه‌ها، شیوه‌های تبلیغاتی و مسئولیت‌های که در گذشته ایجاد شده است، تعیین تکلیف شود. همچنین باید از برخی تخلفات انتخابات از جمله فروش رأی جلوگیری شود در قانون به این نکات اشاره شده اما باید به رو و قوی شود از این رو تدوین قانون جامع برای انتخابات ضرورت دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه در ادوار مختلف قانون جامع انتخابات مطرح بوده اما به نتیجه نرسیده است، توضیح داد: ارائه لایحه جامع قانون انتخابات در اواخر دوره مجلس انجام می‌شد که فرصت بررسی وجود نداشت از سوی دیگر دولت‌ها عزمی در این حوزه نداشتند، با توجه به صحبت‌هایی که با وزارت کشور شده است امیدواریم در دولت رئیسی این موضوع نهایی شود یا لایحه بدهد یا در کمیسیون تخصصی نکات مدنظر خود را پیش ببرند تا به سرعت به نتیجه برسیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان