ضرورت ارائه روش‌های نوین برای جذب جوانان و نوجوانان به کتابخوانی


ضرورت ارائه روش‌های نوین برای جذب جوانان و نوجوانان به کتابخوانی

ورزقان- فرماندار ورزقان بر ضرورت ارائه روش‌های نوین برای جذب جوانان و نوجوانان به کتابخوانی تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند در زنده و پویا نگه داشتن کتابخانه‌ها نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نعمتی ظهر جمعه در جلسه کتابخانه های عمومی شهرستان ورزقان با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی در سال‌های اخیر و دور نگه داشتن جوانان و نوجوانان از مطالعه کتاب بر لزوم فرهنگ سازی کتاب و کتاب‌خوانی تأکید کرد و اظهار داشت: سرانه کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان ورزقان ۳۷ هزار جلد بوده، با این حال سرانه کتاب در شهر ورزقان بسیار پایین‌تر از سرانه جمعیت است که باید با استفاده از روش‌های مختلف تقویت شود.

فرماندار ورزقان با اشاره به این‌که شهرستان ورزقان، علما، مفاخر و شخصیت‌های فرهنگی، معنوی و دینی بسیاری دارد، افزود: متأسفانه شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله محمد تقی جعفری در زادگاهش غریب مانده و آن‌طور که باید و شاید نتوانسته‌ایم جایگاه علما و شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و تأثیرگذار در تاریخ را حفظ کنیم.

وی با انتقاد از عدم نصب تندیس‌های علما، مفاخر و شخصیت‌های بروز و برجسته در ورزقان گفت: آیت‌الله محمد تقی جعفری، ستارخان، سردار ذاکر حیدری و محمد تقی خان پسیان که جزو افتخارات شهرستان ورزقان هستند در این شهرستان برای هیچکدام از این شخصیت‌ها تندیسی نصب نشده است و سردیس ستارخان نیز در شأن شخصیت وی نیست.

نعمتی بابیان این‌که اگر در سطوح مدیریتی شهرستان ورزقان کمی مسئولیت‌پذیری و علاقه می‌بود قطعاً شهرستان ورزقان در تمامی حوزه‌ها پیشرفت‌های بسیار بهتری را شاهد بود، تصریح کرد: در معرفی داشته‌هایمان، شخصیت‌ها، مفاخر و فرهنگ غنی ورزقان کم‌کاری کرده‌ایم. نتیجه کم‌کاری و بی‌توجهی به اندازه‌ای است که نمی‌توانیم شخصیت‌های ملی ورزقان را به افراد جامعه و گردشگران که از اقصی نقاط جهان به این منطقه سفر می‌کنند معرفی کنیم.

فرماندار ورزقان اضافه کرد: آموزش و پرورش می‌تواند در زنده و پویا نگه داشتن کتابخانه‌ها نقش مهمی ایفا کند، به‌عنوان مثال وقتی کلاس درسی به دلیل نبود معلم تعطیل می‌شود آیا نمی‌توان دانش‌آموزان را به سمت کتابخانه و مطالعه تاریخ ورزقان هدایت کرد؟ تا حداقل نوجوانان و جوانان ورزقانی می‌توانند با پیشینه افتخارآمیز آشنا شوند.

نعمتی ادامه داد: متأسفانه نتیجه‌ی بی‌توجهی به مقوله آموزش و پرورش خسارت جبران‌ناپذیری به جامعه وارد می‌کند. یکی از تبعات آن اکثراً تربیت دانش‌آموزان و دانشجویانی است که غیر از تحصیل هیچ‌گونه مهارتی در زمینه کسب و کار یاد نگرفته‌اند به این موضوع باید مورد توجه بیشتری دستگاه‌های زی ربط قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان