تشریح ماجرای عزل و ابقاء یک شهردار در کرمان


تشریح ماجرای عزل و ابقاء یک شهردار در کرمان

کرمان - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان ضمن تشریح ماجرای استیضاح و ابقاء مجدد شهردار شهر علی آباد جیرفت، گفت: درحال حاضر طبق قانون ایشان همچنان شهردار شهردار علی آباد است.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع استیضاح شهردار شهر علی آباد از توابع شهرستان جیرفت و ابقاء مجدد ایشان گفت: تاریخ استیضاح شهردار شهر علی آباد همزمان با مرخصی استعلاجی شهردار بوده است و طبق قانون باید این فرایند به تعویق می‌افتاد.

وی افزود: در همین راستا دفتر امور شهری و شوراهای استانداری با ارسال نامه‌ای همراه با ارائه مستندات پزشکی شهردار، درخواست تعویق استیضاح را داده بود که شورای شهر به این مسئله توجه نکرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان اظهار داشت: شورای شهر علی آباد بدون توجه به این موضوع استیضاح شهردار را انجام و سرپرست شهرداری را انتخاب کرده است، در ادامه شهردار عزل شده با انجام اعتراض، درخواست بررسی این موضوع را داد و پس از بررسی، توسط استاندار دستور ابقاء ایشان صادر شد.

وی اضافه کرد: در این فرایند فرمانداری جیرفت نیز دقت لازم را نداشته است اما پس از بررسی و ارسال نامه مسئله مرتفع شد و در حال حاضر شهردار ابقاء شده است.

موسوی تصریح کرد: در چنین شرایطی سه راهکار وجود دارد که براین اساس طرفین اقدام به همکاری کنند، یا فرایند قانونی عزل شهردار انجام و یا شهردار استعفا کند.

وی ادامه داد: طی جلسه‌ای با حضور ۲ نفر از اعضای شورای شهر علی آباد، توضیحات لازم به آنان داده شده است از طرف دیگر چنانچه شورا به مدارک و مستندات ارائه شده توسط شهردار اعتراض دارند، در صورت درخواست امکان بررسی مجدد وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج