یک مورد فوتی کرونایی در استان سمنان ثبت شد


یک مورد فوتی کرونایی در استان سمنان ثبت شد

سمنان- طبق آخرین اطلاعات از ستاد مقابله با کرونا، ۴۰ نفر با علائم مشکوک کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان‌های استان سمنان مراجعه کردند و یک نفر جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمارهای احصا شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود اعلام کرد طی بازه زمانی ۲۴ ساعت منتهی به سه شنبه ۴۰ نفر در سراسر استان سمنان با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند که نسبت به روزهای قبل بدون تغییر بود.

تعداد مراجعان با علائم کرونایی نسبت به هفته‌های قبل کاهش چشمگیری پیدا کرده هر چند مسئولان هشدار می‌دهند که نباید عادی انگاری کرد. از این تعداد مراجعه سه تست کرونا، مثبت اعلام شده و دو بیمار کرونایی در استان سمنان بستری شدند.

بیماری کرونا اما در ۲۴ ساعت گذشته جان یک نفر دیگر را هم در استان سمنان گرفت موضوعی که هفته گذشته نیز تکرار شده بود. این امر نشان می‌دهد که بیماری کرونا همچنان خطری بزرگ برای جامعه محسوب می‌شود.

هم اکنون یک نفر در بخش آب سی یو یا همان مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شود که کمترین میزان در یک ماه اخیر است.

استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است لذا آمار بیماری کرونا در این استان تلفیقی از آمار احصایی این دو دانشگاه محسوب می‌شود.

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان‌های سرخه و آرادان از وضعیت نارنجی به آبی، دامغان و میامی از وضعیت زرد به آبی تغییر وضعیت دادند.

در حال حاضر شهرستان‌های شاهرود، مهدی‌شهر و گرمسار زرد و شهرستان‌های سمنان، دامغان، سرخه، آرادان و میامی، آبی کرونایی هستند.

اغلب شهرستان‌های استان در وضعیت آبی و زرد هستند اما این به معنای تمام شدن کرونا و سهل انگاری و عادی انگاری در ارتباط با رعایت بهداشت، ماسک، فاصله گذاری و… نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا