پرداخت 40 میلیارد تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای لرستان


پرداخت 40 میلیارد تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از پرداخت ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جهانی امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با بیان اینکه واحدهای اقتصادی در رونق تولیدات خود نیاز به افزایش سرمایه در گردش دارند، اظهار داشت: مسائلی مانند افزایش حقوق کارگران، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حذف ارز ترجیحی منجر به نیاز واحدهای اقتصادی به تسهیلات برای افزایش تولید و پایداری اشتغال دارد که در این راستا دولت با پرداخت اعتبارات حمایت‌های خود از این واحدها انجام می‌دهد.

وی افزود: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، مبلغ ۸۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به این اداره کل ابلاغ، که تا این تاریخ مبلغ ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید تخصیص داده شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به همکاری این بانک‌ها در پرداخت این اعتبارات به واحدهای اقتصادی، گفت: این اداره کل با توجه به اینکه به عنوان دبیرخانه رسته‌های مربوط به بهداشت، ورزش، فرهنگ و هنر و زنجیره ارزش انتخاب شده، پس از بررسی‌های به عمل آمده بر اساس دستور العمل ابلاغی و پس از تأیید شورای برنامه ریزی استان، تعداد ۵۵۲ طرح با مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی هزار نفر به بانک‌های صندوق کارآفرینی و توسعه تعاون معرفی کرد.

جهانی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته جذب شده است، اظهار داشت: تاکنون تمام مبلغ تخصیصی ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جذب شده و پیگیر جذب اعتبارات ابلاغی استان به صورت کامل از مرکز هستیم.

وی تصریح کرد: با پرداخت این تسهیلات علاوه بر ایجاد و تثبیت اشتغال شاهد رونق تولید و ارتقا سطح سلامت، فرهنگ و همچنین افزایش سرانه ورزشی در استان خواهیم بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


شیمیل ها چه افرادی هستند؟