2 هزار برنامه طی هفته دفاع مقدس در زنجان اجرا می شود


2 هزار برنامه طی هفته دفاع مقدس در زنجان اجرا می شود

زنجان-فرمانده سپاه استان زنجان گفت: تعداد ۲ هزار و ۳۵ برنامه طی هفته دفاع مقدس در استان زنجان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جهانبخش کرمی ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، به مقاومت رزمندگان در جنگ تحمیلی عراق و ایران اشاره کرد و گفت: طبل جنگ در یک روز نواخته نشده بود و دشمن بعثی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حمایت دولت‌های غربی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تحرکات زیادی انجام داده بود.

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۱۲۲ نفر تا ۳۱ شهریور سال ۵۹ شهید مجروح و اسیر داشتیم، ابراز داشت: صدام توسط استکبار و برای جنگ با انقلاب اسلامی سر کار آمده بود.

فرمانده سپاه استان زنجان گفت: در رأس این جنگ آمریکا قرار داشت و ۴ هزار و ۴۷۸ مورد تحرکات، درگیری وتجاوزات مرزی تا شروع جنگ در ایران انجام شده بود و صدام در ۲۶ شهریور سال ۵۹ در مصاحبه‌ای با پاره کردن قرارداد الجزایر، جنگ ایران و عراق را به صورت رسمی اعلام کرد و جنگ آغاز شد و صدام با آمادگی کامل وارد جنگ با ایران شد و ایران نیز با دست خالی ولی اعتقاد کامل در برابر دشمن ایستاد و بعد از فراخوان امام راحل مردم در صحنه جنگ حاضر شدند.

کرمی با بیان اینکه نسل امروز نیازمند آشنایی و پی بردن به واقعیت‌های دوران هشت سال دفاع مقدس است، تاکید کرد: هفته دفاع مقدس به عنوان فرصت خوبی برای جهاد تبیین است و باید به خوبی استفاده شود.

وی از برگزاری ۳۵ عنوان به تعداد دو هزار و ۳۵ برنامه طی هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان، برگزاری رژه نیروهای مسلح، همایش پیشکسوتان و طلایه داران دفاع مقدس، رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس، تجلیل از نویسندگان، مسابقه ورزشی، صبحگاه مشترک، سخنرانی در مساجد و مدارس، برپایی ایستگاه صلواتی، هنرنمایی گروه‌های سرود بسیج، غبارروبی مزار شهدا و یادواره آبروی محله اهدای خون، شب شعر و خاطره، تجلیل از خانواده‌های شهدا، رزمایش کمک مومنانه بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه استان زنجان تصریح کرد: همچنین ۱۱ پروژه به مناسبت هفته دفاع مقدس در زنجان افتتاح خواهد شد.

کرمی با بیان اینکه صحنه‌های زیبایی در جنگ دفاع مقدس خلق شد و در پشت جبهه نیز مادران در حال بدرقه فرزندان خود به جبهه‌های نبرد بودند، افزود: ایران اسلامی در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد و این اقتدار و شکوه را مدیون خون شهدا هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه