از تاکید بر سالم بودن آب شرب یاسوج تا ضرورت انجام اقدامات میدانی در زمینه جمع آوری سگ های ولگرد


از تاکید بر سالم بودن آب شرب  یاسوج تا ضرورت انجام اقدامات میدانی در زمینه جمع آوری سگ های ولگرد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان همیاری شهرداری نسبت به جمع‌آوری زباله ورودی شهرها اقدام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت خانواده با سه دستور کار آب شرب یاسوج، سگ‌های ولگرد و زباله‌های رها شده در ورودی شهر یاسوج به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

«سید جواد هاشمی‌ مهر» در این نشست، گفت: هدف از تشکیل جلسه و بررسی این سه موضوع زیر سوال بردن خدمات دستگاه‌ها نیست بلکه هم‌فکری برای بهبود شرایط است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نگرانی‌های مردم در خصوص سگ‌های ولگرد افزود: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی سال گذشته یک هزار و ۴۹۷ مورد حیوان گزیدگی ثبت شده که آمار بسیار بالایی است و ناشی از بی‌توجهی به این موضوع است و در این میان سگ‌ها تهدید جدی برای سلامت خانواده‌ها هستند.

وی بیان کرد: کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد تشکیل و در موضوع سگ‌های ولگرد پای کار باشند تا هزینه درمانی مردم افزایش نیابد و بیت‌المال هدر نرود.

هاشمی مهر با بیان اینکه سگ‌های ولگرد باعث نگرانی بزرگان دینی استان شده و آیت‌الله حسینی در خطبه‌های نماز جمعه به این مورد اشاره و ابراز نگرانی کردند، گفت: نباید کار به جایی برسد که از بزرگان دینی هزینه کنیم، متولیان برابر با دستورالعمل‌ها، وظیفه قانونی خود را انجام دهند و ظرف یک ماه آینده اقدامات میدانی و اساسی در سطح شهرها خصوصا شهر یاسوج را انجام دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کارهایی در این زمینه توسط شهرداری و فرمانداری انجام شده اما بازهم نواقصانی وجود دارد که فرماندار با جدیت ورود کرده و جلساتی در این زمینه تشکیل دهد.

وی در خصوص وضعیت آب شرب یاسوج عنوان کرد: طبق آزمایشات مرکز بهداشت و آب و فاضلاب، آب شرب شهر یاسوج سالم است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد، ضمن اینکه احداث تصفیه خانه آب شرب شهر یاسوج که هم‌اکنون ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد دغدغه‌ها را کاهش می‌دهد.

هاشمی مهر بیان کرد: در یکسال اخیر و با سفر رئیس جمهور تحول عظیمی در راستای مرمت و بهسازی شبکه آب شرب یاسوج صورت گرفته و با تزریق سایر اعتبارات شبکه آب شرب یاسوج تکمیل می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص رهاشدگی زباله در ورودی یاسوج، خواستار تشکیل کارگروهی در این زمینه شد و خاطرنشان کرد: سازمان همیاری شهرداری به وظیفه خود در زمینه جمع‌آوری زباله‌های ورودی یاسوج به نحو شایسته اقدام کند.

پایان پیام/82

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لورکوزن همچنان بدون باخت؛ درخشش آزمون مانع از حذف رم نشد