نمایشگاه عرضه و فروش کتاب در 4 فضای مختلف حرم رضوی برپا می‌شود


نمایشگاه عرضه و فروش کتاب در 4 فضای مختلف حرم رضوی برپا می‌شود

مشهد ـ مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: با توجه به دهه آخر ماه صفر نمایشگاه عرضه و فروش کتاب در چهار فضای مختلف حرم مطهر رضوی برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین سعیدی اظهار کرد: با توجه به به همزمانی دهه آخر ماه صفر با هفته دفاع مقدس، بسته متنوعی از برنامه‌های مختلف با محوریت کتاب ویژه ایام رحلت پیامبر اعظم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امام رضا (ع) و همچنین هفته دفاع مقدس توسط به نشر تدارک دیده شده است.‌

مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی افزود: آستان قدس رضوی نیز که میزبان اصلی زائران امام است، علاوه بر خدمات گسترده برای تسهیل زیارت، ویژه‌برنامه های فرهنگی متعددی نیز پیش‌بینی کرده است تا سوغات فرهنگی مناسبی را برای زائران دهه آخر ماه صفر ارائه کند. از جمله این برنامه‌ها، طرح‌های کتاب محور است که به همت انتشارات آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

وی گفت: در این ایام همچنین نمایشگاه عرضه و فروش کتاب در چهار فضای مختلف حرم مطهر رضوی برپا می‌شود. کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه شامل موضوعات پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع)، امام رضا (ع) و هفته دفاع مقدس تعیین شده است.

سعیدی افزود: علاوه بر این نمایشگاه، تمامی فروشگاه‌های انتشارت به‌نشر در سراسر کشور نیز همزمان با هفته دفاع مقدس، کتاب‌های موضوعی مرتبط با آن را با ۴۰ درصد تخفیف به مخاطبان ارائه می‌کنند. معرفی و تبلیغ آثار مناسبتی در فضای مجازی و گفت وگو با مؤلفان آثار رضوی و نبوی نیز از دیگر برنامه‌های کتاب‌محور انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با دهه پایانی ماه صفر است.

زیارت آخر صفر با خواندن و شنیدن کتاب

مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: با توجه به به همزمانی دهه آخر ماه صفر با هفته دفاع مقدس، بسته متنوعی از برنامه‌های مختلف با محوریت کتاب ویژه ایام رحلت پیامبر اعظم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امام رضا (ع) و همچنین هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است.

«صلای رئوف»؛ انتشار و توزیع ۱۰ اثر صوتی رضوی

وی ادامه داد: «صلای رئوف» از جمله این برنامه‌ها است که به معرفی، توزیع و عرضه ۱۰ کتاب صوتی مرتبط با فرهنگ و سیره رضوی اختصاص دارد. «دعبل و زلفا»، «ماه غریب من»، «اوسنه گوهرشاد»، «آبی‌ها»، «موقف»، «نشانه‌ها»، «باران دوشنبه»، «صبح روز عید»، «اعترافات غلامان» و «راز آن بوی شگفت» عناوین این ۱۰ کتاب صوتی رضوی است که برای استفاده زائران و مجاوران ارائه خواهد شد.

سعیدی بیان کرد: دسترسی به این کتاب‌های صوتی در سه اپلیکیشن «طاقچه»، «فیدیبو» و «نوار» امکان‌پذیر است و علاوه بر عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی، زائران پیاده‌ای که در این روزها در راه مشهدالرضا (ع) هستند نیز می‌توانند با استفاده از این کتاب‌های صوتی، در طول مسیر نیز از آشنایی بیشتر با معارف رضوی بهره‌مند شوند.

از تولید فلش بوک صوتی رضوی تا خوانش کتاب

مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی اظهار کرد: طراحی و تولید فلش بوک صوتی رضوی، تولید محتوای رسانه‌ای بر مبنای این آثار و عرضه و پخش در شبکه‌های اجتماعی حرم مطهر، جانمایی کتاب‌ها در استودیوی صحن انقلاب و خوانش زنده کتاب‌های صوتی رضوی توسط صداپیشگان کتاب‌ها در حرم مطهر نیز از دیگر بخش‌های طرح «صلای رئوف» است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...