آغاز حرکت 54 کاروان زائران پیاده از سرخس به مشهد


آغاز حرکت 54 کاروان زائران پیاده از سرخس به مشهد

مشهد ـ سرپرست فرمانداری سرخس از آغاز حرکت ۹ هزار و ۷۰۰ زائر ثبت نام شده در قالب ۵۴ کاروان زائران پیاده از شهرها و روستاهای این شهرستان به سمت مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن نوری زاده روز چهارشنبه با بیان اینکه حرکت ۹ هزار و ۷۰۰ زائر ثبت نام شده در قالب ۵۴ کاروان زائران پیاده از شهرها و روستاهای سرخس به سمت مشهد آغاز شده است، اظهار کرد: نخستین کاروانی که امروز عازم مشهد شد، کاروان اختصاصی زائران اهل سنت از بخش مرکزی شهرستان سرخس است و پس از آن به تناوب کاروانهای دیگر نیز سفر پیاده خود را در طول مسیر ۱۸۵ کیلومتری به مشهد شروع می‌کنند.

وی با پیش بینی حضور زائرانی که در طول مسیر و بدون ثبت نام در سامانه زائران پیاده به جمع این اقشار می‌پیوندند، افزود: می‌توان گفت جمعیتی حدود ۱۱ هزار نفر از سرخس به صورت پیاده به مشهد الرضا (ع) مشرف می‌شوند.

سرپرست فرمانداری سرخس به تدارک ایستگاه‌های مختلف در مسیر این راهپیمایی اشاره کرد و گفت: نخستین ایستگاه در خروجی شهر سرخس قرار دارد و پس از آن ایستگاه‌های صلواتی منطقه ویژه اقتصادی، گردنه گنبدلی، روستای نوبنیاد، روستای گنبدلی، ایستگاه پیش از شورلق و روستای شورلق است.

نوری زاده افزود: به دلیل مخاطرات تردد از جاده در این مسیر، از شورلق تا شهرمزداوند زائران با اتوبوس منتقل می‌شوند و مسیر را به صورت پیاده تا سه راهی صالح آباد ادامه می‌دهند و زائران پس از ایستگاه صلواتی پاسگاه اسماعیل آباد وارد بخش رضویه مشهد می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک