بیش از 70 درصد زندانیان خراسان شمالی مشغول به کار هستند


بیش از 70 درصد زندانیان خراسان شمالی مشغول به کار هستند

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد مددجویان مرد و ۱۰۰ درصد مددجویان زن متناسب با تخصص و قابلیت‌هایشان در حوزه‌های مختلف مشغول به کار هستند.

حجت الاسلام رضا براتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد مددجویان مرد و ۱۰۰ درصد مددجویان زن متناسب با تخصص و قابلیت‌هایشان در حوزه‌های مختلف مشغول به کار هستند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: حدود ۹۷ درصد زندانیان استان را مردها و ۳ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند که بیشتر این مددجویان در سه زندان بجنورد، شیروان و اسفراین و در سه بخش اعزام به کار، نشسته و کارگاهی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: با انعقاد تفاهم نامه و جلب مشارکت و همکاری ادارات کل زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در طول شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ برای ۵۰ نفر از خانواده‌های زندانیان استان به نحو مقتضی اشتغال زایی شده است.

براتی زاده گفت: به همین اعتبار در حال حاضر این افراد در زمینه‌های دامداری، خیاطی و کشاورزی فعالیت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به میانگین سنی بین ۲۶ تا ۴۵ حدود ۷۲ درصد زندانیان استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این محدوده سنی با توجه به جوانی و نشاط و برخورداری از توانمندی‌های متصور و مورد انتظار می‌تواند یک ظرفیت ارزشمند در حوزه کارآفرینی به شمار رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید