ارتش در صف اول ایجاد امنیت اجتماعی در کشور است


ارتش در صف اول ایجاد امنیت اجتماعی در کشور است

اصفهان – مشاور فرمانده کل ارتش گفت: امروز ارتش در صف اول ایجاد امنیت اجتماعی در کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ مجتبی جعفری در سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه اصفهان به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هم اکنون به چهل و دومین سال از گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در کشور رسیده‌ایم، در دنیا معمولاً جشن‌ها و موفقیت‌ها را گرامی می‌دارند اما ما در کشورمان روزی که دشمن با ۱۹۲ فروند ۱۵ شهر و فرودگاه ما را بمباران کرد را گرامی می‌داریم، رژه می‌رویم و یادبود برگزار می‌کنیم.

وی افزود: علت زیبای این امر این است که وقتی ۱۹۲ فروند هواپیما به کشور ما حمله کرد ساعت ۱۴ همان روز پیامی از سوی رهبر کبیر انقلاب در تلویزیون و رادیو قرائت شد، در این پیام فرموده بودند که این اتفاق همانند دزدی بوده که سنگی را انداخته و به سرجایش برگشته است، ما خودمان تعجب می‌کردیم از این اظهار نظر امام خمینی و بعدها که ما بررسی کردیم متوجه منظور رهبرمان شدیم.

مشاور فرمانده کل ارتش با بیان اینکه در این شرایط ارتش جمهوری اسلامی این رفتار دشمن را بر نتابید و بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب که آن زمان نماینده رهبر کبیر انقلاب در نیروهای مسلح بودند با هشت فروند دو پایگاه عراق را ویران کردند و در روز اول مهر ماه ۱۴۰ فروند جنگنده نیروی هوایی چنان سرزمین عراق را بمباران کردند که تا اواسط جنگ برتری نسبی هوایی با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود و این درس بزرگی بود که ارتش جمهوری اسلامی در کنار دیگر نیروهای نظامی به عراق داد.

وی گفت: دشمن قصد داشت سه روزه خوزستان و یک هفته‌ای عراق را بگیرد و در این جنگ به هیچ یک از اهدافش نرسید.

امیر جعفری ادامه داد: دشمن بعد از ۳۴ روز مقاومت توانست نیمی از خرمشهر را اشغال کند و حتی نتوانست برای مدت کوتاهی تمام خرمشهر را بگیرد.

وی با بیان اینکه من به عنوان مورخ مدعی هستم که سال اول جنگ که سال شکست نامیده می‌شود ما موفق شده‌ایم، اضافه کرد: یکی از موفق ترین اقدامات در این سال این بود که دشمن را در مواقع نامناسبی متوقف کردیم تا بعد بتوانند با سازماندهی و همدلی به دشمن حمله کنند.

مشاور فرمانده کل ارتش گفت: ما در جنگ پیروز شدیم و دبیرکل سازمان ملل متحد سه سال بعد از پایان جنگ و در سال ۷۱ اعلام کرد که در جنگ هشت ساله عراق متجاوز بوده ومسئولیت جنگ با کشور عراق است و بعد در نامه‌ای که صدام حسین به رئیس جمهور نوشت به صراحت کرد هر آنچه را که می‌خواستید و بر آن تکیه می کردیدف تحقق می‌یابد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر روی این موضوع تاکید دارند که دفاع مقدس هشت سال طول کشید تا ما نزدیک به ۳۳ سال امنیت نظامی و بازدارندگی نظامی مان آنقدر بالا برود که هیچ دشمنی جرأت طراحی و اعلام حمله نظامی به مارا نداشته باشد.

امیر جعفری ادامه داد: امروز در چهل و دمین سالگرد هفته دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فراجای همیشه در صحنه و بسیج این اطمینان را داشته باشند که همانطور که در صحنه‌های نبرد موفق بودید در صحنه‌های اجتماعی و برنامه‌هایی که این روزها شاهد هستید در صف مقدم مبارزه هم ارتش به گونه‌ای ورود کرده که در شهر قوچان یک نیروی ارتش به شهادت رسیده است.

وی گفت: در اصفهان نیز که خود دارای ارتش مستقل است این نیرو امنیت داخلی را چنان برقرار خواهد کرد که کسی فکر ایجاد نا امنی نداشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)