تحصیل تنها 22 درصد از دانش‌آموزان لرستانی در رشته‌های فنی


تحصیل تنها 22 درصد از دانش‌آموزان لرستانی در رشته‌های فنی

خرم‌آباد- سرپرست آموزش و پرورش لرستان با اشاره به هدف‌گذاری تحصیل ۵۰ درصد از دانش‌آموزان در رشته‌های فنی گفت: در حال حاضر تنها ۲۲ درصد دانش‌آموزان در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عزتی امروز یکشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را با اقتدا به حضرت علی (ع) در هنرستان‌های استان آغاز کردیم و در آن دو هدف را دنبال می‌کنیم هدف اول در راستای تحقق شعار سال، هنرستان‌ها را به سمت تولید سوق دهیم و هدف دوم دانش آموزان را به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت کنیم.

وی به توازن رشته‌ها در هدایت تحصیلی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: تا افق ۱۴۰۴ برنامه این هست که ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت شوند تا بخشی از مشکل بیکاری در استان رفع شود.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه اکنون فقط ۲۲ درصد دانش آموزان استان به این رشته‌های فنی و کاردانش گرایش دارند اظهار کرد: ما برای اینکه توازن رشته‌ها برقرار شود نخست نیازمند تبیین و فرهنگ سازی در مورد رشته‌های فنی برای خانواده‌ها هستیم و ثانیاً بستر لازم را با همکاری سایر دستگاه‌های ذی ربط برای تحصیل دانش آموزان در این رشته‌ها فراهم کنیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رفع تصرف از 720 هکتار از اراضی ملی بروجرد