شهر کریمه اهل بیت(س) سوگوار رسول الله و امام مجتبی(ع)


شهر کریمه اهل بیت(س) سوگوار رسول الله و امام مجتبی(ع)

قم- شهر مقدس قم در سالروز رحلت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام مجتبی(ع) یکپارچه عزادار و سیاهپوش بود.

به گزارش خبرنگار مهر، از ساعات ابتدایی روز یکشنبه دسته‌های عزاداری از اقسا نقاط سطح شهر مقدس قم به سمت میدان آستانه حرکت کردند و سپس با حضور در حرم بانوی کرامت، رحلت جانگداز آخرین پیامبر الهی و شهادت دومین امام شیعیان را به محضر حضرت معصومه (ص) تسلیت گفتند و به عزاداری پرداختند.

با توجه به اینکه بسیاری از مردم کشور امکان سفر به مشهد مقدس برای حضور در مراسم شهادت امام رضا (ع) نداشتند به شهر مقدس قم سفر کردند و دسته‌های عزاداری از دیگر شهرهای کشور نیز امروز در قم حضور یافتند و عزاداری کردند.

این روزها که زائران پاکستانی اربعین حسینی نیز در شهر مقدس قم حضور دارند آنان نیز در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) حضور یافتند و به صورت دسته جمعی به عزاداری مشغول شدند.

اطراف حرم مطهر مطهر بانوی کرامت نیز ایستگاه‌های صلواتی مختلفی برپا شده و از عزاداران در روزهای پایانی ماه صفر پذیرایی می‌کنند.

در بیوت مراجع تقلید نیز مراسم عزاداری رحلت پیامبر (ص) و امام حسن (ع) برگزار شد که آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله نوری همدانی نیز در این مراسمات حضور یافتند.

بسیاری از هیئت‌های عزاداری قم از صبح روز یکشنبه در راستای محکومیت اقدامات اغتشاشگران در به آتش کشیدن قرآن کریم، برخی از مساجد و پرچم مقدس جمهوری اسلامی که در روزهای اخیر رخ داد؛ در حرم مطهر اجتماع کرده و از آنجا به سمت دفتر مقام معظم رهبری در خیابان شهدای قم حرکت کردند و ضمن محکومیت این اقدامات آشوب طلبان و اعلام انزجار از این رفتارها، عزاداری کردند.

مراسم عزاداری در دفتر مقام معظم رهبری نیز برپا شد و در ادامه حاضرین در اجتماع بزرگ امت رسول الله به این مراسم عزاداری پیوستند.

زیارتنامه پیامبر اسلام نیز ظهر یکشنبه در حرم مطهر حضرت معصومه (س) قرائت شد.

مراسم عزاداری شام رحلت پیامبر اکرم و امام مجتبی (ع) نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی عباس حیدرزاده برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر دیده‌نشده از لحضات اولیه آتش‌سوزی امام‌زاده ابراهیم شفت گیلان