887 سند جدید برای موقوفات اصفهان صادر شد / ثبت 80 وقف جدید


887 سند جدید برای موقوفات اصفهان صادر شد / ثبت 80 وقف جدید

اصفهان - معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طی یک سال گذشته ۸۸۷ سند جدید برای موقوفات استان اصفهان صادر شده است.

حجت الاسلام اصغر توسلی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به دستاوردهای معاونت ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از دهه وقف سال گذشته تا دهه وقف سال جاری اظهار داشت: در این بازه زمانی ۶۵۸ سند وقفی مربوط به یک هزار و ۸۷۲ رقبه بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۲۹ سند تک برگی نیز طی یک سال گذشته برای موقوفات دریافت شده است، ادامه داد: می‌توان گفت در مجموع ۸۸۷ سند برای موقوفات استان اصفهان صادر شده است.

معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه حقوقی نیز طی یک سال اخیر ۱۵۹ پرونده در جریان داشتیم، افزود: برای ۶۲ پرونده حکم صادر شده که ۵۳ مورد له و ۹ مورد علیه موقوفات بوده است.

اجرای ۴۹ حکم قضائی در ارتباط با موقوفات اصفهان

وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون برای احکام صادر شده در مراجع قضائی ۴۹ مورد اجرای حکم داشته‌ایم.

حجت الاسلام توسلی با بیان اینکه طی یک سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ سند اجاره تجدید شده است، گفت: برای ۵۵۰ موقوفه نیز سند جدید اجازه تنظیم شده و سه هزار و ۵۰۸ بازدید میدانی از موقوفات استان نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری برای تبدیل به احسن و یا تغییر کاربری موقوفات در کمیسیون املاک که در همه شهرستان‌ها تشکیل شده تصمیم گیری می‌شود، ادامه داد: در یک سال گذشته ۷۰ جلسه این کمیسیون در سطح استان تشکیل شده است.

معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین به ثبت ۸۰ وقف جدید در استان اصفهان افزود: مهم‌ترین نیت این موقوفات اجرای منویات رهبر معظم انقلاب بود که در شهرستان اصفهان به ثبت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...