Unison معرفی شد؛ اپ جدید اینتل برای اتصال یکپارچه دستگاه‌های اندروید و iOS به رایانه‌های شخصی


Unison معرفی شد؛ اپ جدید اینتل برای اتصال یکپارچه دستگاه‌های اندروید و iOS به رایانه‌های شخصی

اینتل با معرفی اپ Unison به کاربران تلفن‌های هوشمند اندروید و iOS اجازه می‌دهد به صورت یکپارچه دستگاه خود را به رایانه شخصی متصل کنند.

اینتل اپ جذاب جدیدی به نام Unison را معرفی کرده که هدف آن اتصال «یکپارچه» رایانه‌های مجهز به اینتل به تلفن‌های هوشمند (اندروید و iOS) است.

به گزارش ورج‌، اینتل می‌گوید «فرایند جفت‌سازی ساده» است و اپ Unison به رایانه‌های شخصی اجازه می‌دهد چهار ویژگی کلیدی تلفن را دراختیار کاربران قرار دهند:

  • امکان برقراری و پاسخ به تماس
  • اشتراک‌گذاری فایل‌ها و عکس‌ها (تصاویر و سایر فایل‌های موجود روی تلفن در گالری Unison در رایانه شخصی نمایش داده می‌شوند)
  • امکان ارسال و دریافت و پیام کوتاه
  • امکان دریافت (و حتی پاسخ در بعضی مواقع) به اعلان‌های تلفن همراه

جاش نیومن، معاون و مدیر نوآوری موبایل اینتل، در مصاحبه‌ی اخیر خود گفت:

مزیتی که این سرویس به کاربران می‌دهد این است که دیگر نیازی نیست تلفن خود را براساس رایانه شخصیشان انتخاب کنند. آن‌ها می‌توانند گوشی اندروید یا iOS داشته باشند و با این اپ به رایانه خود متصل شوند. وقتی در حال کار با لپ‌تاپ هستید و اعلان یا پیامکی در تلفن خود دریافت می‌کنید، لازم نیست گوشی هوشمند را از کیف خود در بیاورید و مستقیم می‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید.

نیومن می‌گوید صاحبان گوشی‌های iOS ممکن است در تجربه کاربری خود با Unison شاهد «تمایزهای ظریفی» نسبت به اندرویدی‌ها باشند، اما اکثر قابلیت‌های اصلی یکسان خواهد بود. به گفته وی عمدتاً کاربران آیفون به برخی از ویژگی‌های پیام‌رسانی پیشرفته‌تر از جمله پیام‌رسانی چندجانبه (multiparty messaging) دسترسی ندارند، درحالی‌که کاربران اندرویدی این امکان را خواهند داشت.

Unison در ابتدا نسخه نسبتاً محدودی خواهد داشت و امسال روی لپ‌تاپ‌های انتخابی اینتل Evo با پردازنده‌های نسل دوازدهم از ایسر، HP و لنوو عرضه خواهد شد. اینتل قصد دارد سال آینده این ویژگی را به طرح‌های نسل سیزدهم بیشتری گسترش دهد.

برخی از تولیدکنندگان، مانند سامسونگ، در حال حاضر ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که می‌توانند تجربه‌ای نسبتاً یکپارچه بین رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های تلفن همراه خودشان ایجاد کنند. اما این اپ هنوز پیشرفتی هیجان انگیزی برای اینتل، که اخیراً در رقابت با تراشه‌های اپل و AMD است، به نظر می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل