اتحاد بایدو و گلوناس علیه جی پی اس


روز گذشته روسیه و چین قراردادهایی را برای استقرار متقابل ایستگاه های ناوبری امضا کردند. بر این اساس قرار شد ایستگاه های گلوناس روسیه در چین و ایستگاه های سیستم موقعیت یاب جهانی بایدو در روسیه مستقر شوند. آژانس فضایی روسیه روز سه شنبه در...

روز گذشته روسیه و چین قراردادهایی را برای استقرار متقابل ایستگاه های ناوبری امضا کردند. بر این اساس قرار شد ایستگاه های گلوناس روسیه در چین و ایستگاه های سیستم موقعیت یاب جهانی بایدو در روسیه مستقر شوند.
اتحاد بایدو و گلوناس علیه جی پی اس
آژانس فضایی روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که روسیه و چین قراردادهایی را برای استقرار ایستگاه های گلوناس روسیه در چین و ایستگاه های سیستم بایدو چین در روسیه امضا کرده اند.
بر این اساس اوایل روز سه شنبه یک کنفرانس ویدیویی از کمیته روسیه و چین برای همکاری استراتژیک در پروژه های ناوبری ماهواره ای برگزار شد.
در حال حاضر مشهور ترین سیستم ناوبری و موقعیت یاب جهانی، جی پی اس محسوب می شود که متعلق به ایالات متحده بوده و پس از آن سیستم های موقعیت یاب جهانی گلوناس روسیه و بایدو چین قرار دارند. به نظر می رسد با ادغام و همکاری این دو سامانه، قدرت پوشش دهی و دقت این سامانه ها از جی پی اس بیشتر شود.
در این راستا یوری بوریسوف، مدیر عامل آزانس فضایی روسیه و رئیس کمیته سیستم ناوبری ماهواره‌ای چین، هی یوبین شاهد قراردادهایی برای استقرار ایستگاه‌ های گلوناس روسی در چین و ایستگاه‌های چینی سیستم بایدو در روسیه بودند.
بر اساس توافق های به عمل آمده، ایستگاه‌ های جدید گلوناس روسیه در چانگچون، ارومچی و شانگهای و ایستگاه‌ های چینی در اوبنینسک، ایرکوتسک و پتروپاولوفسک-کامچاتسکی قرار خواهند گرفت.
بوریسوف در این رابطه گفت: استفاده همزمان از سیستم‌های روسی و چینی – گلوناسو بایدو باعث افزایش دقت و قابلیت اطمینان ناوبری خواهد شد.
در این نشست، بیانیه ای نیز توسط مرکز اطلاعات و تحلیلی برای هماهنگی، زمان و پشتیبانی ناوبری موسسه تحقیقات مرکزی ماشین سازی TsNIIMash، وابسته بهآژانس فضایی روسیه و مرکز تحقیقات تست و ارزیابی در ناوبری ماهواره ای چین امضا شد.
پیش از این، روسیه و کمیته سیستم ناوبری ماهواره ای چین توافق نامه ای را در مورد همکاری در تضمین مکمل بودن سیستم های ماهواره ای ناوبری جهانی گلوناس و بایدو امضا کرده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل