پیش بینی برداشت 220 تن پسته از باغات کرمانشاه


پیش بینی برداشت 220 تن پسته از باغات کرمانشاه

کرمانشاه- مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پیش بینی برداشت ۲۲۰ تن پسته از باغات استان خبر داد.

رحمان فیض در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر لزوم افرایش باغات پسته در استان کرمانشاه، اظهار کرد: برنامه پذیری لازم برای افزایش و گسترش میزان زمین‌های زیر کشت پسته انجام شده تا در سال‌های آینده شاهد افزایش برداشت این محصول باشیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت برای رساندن باغات پسته به یک هزار هکتار انجام شده، افزود: در حال حاضر استان کرمانشاه درای ۲۴۰ هکتار باغ پسته بوده که تاکنون ۱۲۲ هکتار آن باور شده و مابقی فعلاً بازدهی اقتصادی را آغاز نکرده‌اند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده طی پنج سال آینده افزایش ۷۶۰ هکتاری باغات پسته پیش‌بینی شده تا برداشت بیشتری از این محصول را در استان کرمانشاه داشته باشیم.

فیض با اشاره به میزان میزان برداشت پسته طی برداشت‌های سال جاری در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: برداشت پسته در استان کرمانشاه حدود ۲۲۰ تن پیش‌بینی شده اما در مجموع به صورت میانگین میزان برداشت‌های پسته در استان کرمانشاه یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار برآورد شده است.

وی با اشاره به پرورش پسته در مناطق معتدل، گفت: شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آباد غرب، گیلانغرب بیشترین میزان تولید پسته را دارد که عمدتاً برداشت این محصول از اواخر شهریورماه آغاز شده و تا اواخر مهرماه نیز ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه