پایان زودهنگام برای سرویس استریم گیمینگ گوگل Stadia


پایان زودهنگام برای سرویس استریم گیمینگ گوگل Stadia

گوگل اعلام کرده است که سرویس استریم بازی خود یعنی Stadia را متوقف خواهد کرد. این سرویس در 18 ژانویه 2023 برای همیشه خاموش خواهد شد.گوگل تمام خریدهای سخت افزاری و نرم افزاری را به کاربران بازپرداخت خواهد کرد. هر کسی که کنترلر Stadia را خریداری کرده...

گوگل اعلام کرده است که سرویس استریم بازی خود یعنی Stadia را متوقف خواهد کرد. این سرویس در 18 ژانویه 2023 برای همیشه خاموش خواهد شد.

گوگل تمام خریدهای سخت افزاری و نرم افزاری را به کاربران بازپرداخت خواهد کرد. هر کسی که کنترلر Stadia را خریداری کرده باشد، و همچنین برای هر بازی و محتوای اضافی خریداری شده از طریق فروشگاه Stadia، بازپرداخت دریافت خواهد کرد. انتظار می‌رود بازپرداخت تا اواسط ژانویه 2023 تکمیل شود.

گوگل گفته است که از فناوری قدرت بخش Stadia در بخش‌های دیگر شرکت مانند YouTube، Google Play و واقعیت افزوده (AR) استفاده خواهد کرد. اعضایی که در Stadia کار می‌کنند، کار خود را در جای دیگری در شرکت ادامه خواهند داد.

گوگل استادیا در مارس 2019 راه اندازی شد و به دلیل تمایل گوگل به بستن مشاغلی که فوراً شروع به بازدهی نمی‌کنند، با تردیدهایی از سوی صنعت مواجه شد. همچنین بسیاری از هزینه‌های بالای بازی‌ها با توجه به اینکه کاربر مستقیماً مالک آن‌ها نیست نیز انتقاد کردند.

پایان زودهنگام برای سرویس استریم گیمینگ گوگل Stadia

این سرویس برای مدتی به کار خود ادامه داد، حتی با این که دو سال بعد گوگل اعلام کرد که استودیوی بازی سازی اختصاصی خود را می‌بندد و رئیس مربوط به بخش این محصول شرکت را ترک کرد.

این شرکت تا مدت‌ها وانمود می‌کرد که همه‌چیز به خوبی در حال پیش‌روی است و مشکلی وجود ندارد که البته می‌دانیم این‌طور نبوده است.

پایان زودهنگام برای سرویس استریم گیمینگ گوگل Stadia

با این حال، نابودی Stadia لزوماً به معنای نابودی کل بازی‌های ابری نیست، زیرا مایکروسافت، انویدیا و آمازون همچنان به خدمات خود متعهد هستند. همیشه قرار بود این پلتفرم‌ها یک سرمایه گذاری بلندمدت برای این شرکت‌ها باشد، اما این موضوع چیزی نیست که گوگل به پذیرفتن آن معروف باشد.

این تصمیم گوگل می‌تواند تاثیر مستقیمی بر خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت داشته باشد. گوگل استودیو‌های خود را وقتی تعطیل نمود که مایکروسافت استودیو بتسدا را خریداری کرد. حال نیز خرید اکتیویژن در این تصمیم آن‌ها بی‌تاثیر نبوده است. این خرید مایکروسافت اما در دست بررسی بوده که به صنعت لطمه وارد نکند، اتفاقی که شاید همین الان نیز رخ داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...