هیئت پارلمانی آلمان وارد تایوان شد


هیئت پارلمانی آلمان وارد تایوان شد

وزارت خارجه تایوان امروز در بیانیه ای از ورود هیئت پارلمانی آلمان به این جزیره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه تایوان اعلام کرد که هیئت پارلمانی از آلمان امروز وارد این جزیره شده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، این هیات صبح روز یکشنبه وارد تایپه شد که اولین دیدار نمایندگان بوندستاگ از این جزیره از زمان آغاز شیوع کووید -۱۹ به شمار می رود.

وزارت خارجه تایوان با انتشار بیانیه ای در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد: یو دالی، معاون وزیر خارجه تایوان به گرمی از اولین هیئت آلمان پس از شیوع بیماری همه‌ گیر استقبال کرد.

بر اساس بیانیه مذکور، وزارت خارجه تایوان برای هیئتی به ریاست کلاوس پیتر ویلش یک بازید ۵ روزه را پیش بینی کرده است.

پیش از این وزارت خارجه تایوان گزارش داده بود که این هئیت تا ۶ اکتبر در جزیره خواهد ماند.

در همین ارتباط، در اقدامی خصمانه علیه چین، هیئتی متشکل از ۵ قانونگذار فرانسوی و گروهی از قانونگذاران آمریکایی اواسط شهریور ماه سال جاری اعلام کردند که به جزیره تایوان سفر خواهند کرد.

سفر هیأت فرانسوی اولین دیدار مقامات اروپایی بلندپایه پس از سفرهای متعدد مقامات و قانونگذاران آمریکایی به تایوان بود که موجب خشم چین شد.

گفتنی است که ۲ ماه گذشته پکن در واکنش به بازدید نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از جزیره تایوان، تمامی مذاکرات مشترک آب و هوایی میان این کشور و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورد.

دور تازه تنش ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مرداد ماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» به شمار می آید.

به فاصله کمتر از ۲ هفته پس از سفر جنجالی پلوسی، چند سناتور آمریکایی به این جزیره سفر کردند؛ این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانا در آمریکا نیز چندی پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه های بی ثبات کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟