ماهیت وقف خیرخواهی و ماندگاری نام نیک است


ماهیت وقف خیرخواهی و ماندگاری نام نیک است

اردبیل- فرماندار شهرستان اردبیل گفت: ماهیت وقف خیرخواهی برای دیگران و ماندگاری نام نیک است و با عنایت به عام‌المنفعه بودن باید به افزایش موقوفات بیش از پیش توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اعتمادی اعجازی عصر دوشنبه در آئین یاوران وقف در نگارخانه خطایی اردبیل اظهار کرد: در طول تاریخ به ویژه بعد از ظهور اسلام به تأسی از پیامبر و ائمه اطهار وقف توسعه و ترویج یافت تا ارزشمندترین میراث برای نسل‌های آینده باشد.

وی تصریح کرد: انسان‌های خیرخواه در طول تاریخ سعی کردند تا با عمل به این کار جاودانه، میراث بر جای مانده خود را ابدی کنند و این حرکت تاکنون ادامه داشته است.

فرماندار اردبیل نمونه این موقوفات ارزشمند را در کنار بناهای تاریخی، آتشکده‌ها و آثار باستانی دانست و گفت: پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) با وقف باغ و نخلستان همواره سعی کردند تا مردم را به این کار نیک ترغیب کنند.

اعتماد اعجازی ضرورت احیای سنت حسنه وقف را یادآور شد و افزود: در ایران باستان و در دوره هفتم پادشاهی مغول بسیاری از سرمایه‌های این کشور تبدیل به وقف شد تا برای همیشه جاودانه بماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شهر اردبیل کارهای بر زمین مانده بسیاری داریم اما در مجموعه ارزشمند حسینیه میرزامحسن مجتهد اردبیلی فعالیت‌های عمرانی خوبی آغاز شده است.

فرماندار اردبیل آثار وقف را توانمندسازی اقتصادی، کاهش فقر، دستگیری از فقرا و ترویج نیات خیرخواهانه اعلام کرد و ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا در اردبیل موقوفات بلاتکلیف را شناسایی و در احیای آنها تلاش مؤثری را انجام دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران