پایان فصل گردشگری در دریاچه «گهر»


پایان فصل گردشگری در دریاچه «گهر»

خرم‌آباد- مسئول منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه از پایان فصل گردشگری در دریاچه «گهر» خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن ایازی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به گشت، کنترل و پایش مداوم در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست لرستان و ممنوعیت ورود بدون مجوز به مناطق امن تحت مدیریت محیط زیست استان گفت: پاسگاه‌های حفاظت از محیط زیست در منطقه اشترانکوه از تاریخ دهم مهرماه از ورود گردشگران به این دریاچه «گهر» جلوگیری می‌کنند.

وی هدف از جلوگیری از ورود گردشگران به این منطقه را محدودیت‌های زمانی و مکانی و قوانین خاص حاکم بر منطقه برای آرامش و در امان ماندن حیات وحش و نیز افزایش ضریب حفاظتی منطقه عنوان کرد.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه بیان داشت: محیط بانان استان با جدیت و گشت و کنترل مداوم از ورود افراد به محدوده دریاچه «گهر» جلوگیری کرده و در صورت مشاهده نسبت به اخراج آنها اقدام و برابر قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

ایازی، از متولیان حوزه گردشگری، راهنمایان تورهای گردشگری و تور گردان‌ها خواست از هدایت و آوردن هرگونه گردشگر در این محدودیت زمانی برای عزیمت به دریاچه «گهر» خودداری کرده و از گروه‌های فعال دوست دار محیط زیست و عموم مردم خواست که در این خصوص با اطلاع رسانی صحیح با محیط زیست منطقه همکاری کنند.

وی گفت: منطقه حفاظت شده اشترانکوه و دریاچه «گهر» با توجه به چشم اندازهای متنوع و بر اساس طرح مدیریت منطقه هرساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است، این منطقه هرساله از ۱۵ خرداد تا مهرماه آماده پذیرایی و استقبال از گردشگران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک