تفاهم نامه شیلات و پارک علم و فناوری در خوزستان امضا شد


تفاهم نامه شیلات و پارک علم و فناوری در خوزستان امضا شد

اهواز- تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری خوزستان و اداره کل شیلات استان در راستای ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک و همه جانبه علمی، پژوهشی و فناوری به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، ظهر امروز دوشنبه تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری خوزستان و اداره کل شیلات استان در راستای ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک و همه جانبه علمی، پژوهشی و فناوری به امضا رسید.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در این مراسم گفت: خوزستان با دارا بودن رتبه دوم تولیدات ماهیان گرمابی یکی از قطب‌های مهم آبزی پروری در سطح کشور محسوب می‌شود و تولیدات سایر آبزیان از جمله ماهیان دریایی و میگو به لحاظ دسترسی به آب‌های آزاد و سواحل در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

محمدراضی جلالی افزود: با توجه به محدودیت گسترده منابع آبی در سطح دنیا دانش و فناوری به ویژه در صنعت آبزی پروری بر محوریت افزایش رشد و بهره‌وری ضمن بهره‌مندی از حداقل ظرفیت‌ها پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: شرایط به گونه‌ای است که پیوند دانش فنی پارک علم و فناوری و ظرفیت‌های متنوع شیلات خوزستان و با به‌کارگیری نوآوری و مختصر تغییرات در زمینه پرورش متراکم ماهیان و پرورش ماهی در قفس، استفاده از پساب‌ها و آب‌های نامتعارف در استان و… رشد چشمگیر تولیدات آبزی پروری، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استان قابل مشاهده است.

جلالی یادآور شد: در راستای تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه شیلات با رویکرد مثبت دو مجموعه فراهم می‌شود.

مدیر کل شیلات خوزستان در این مراسم تصریح کرد: از اهداف مهم این تفاهم نامه تحقق شعار امسال و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه شیلات، مشارکت در تبادل دانش و تجربیات بخش تحقیق و اجرا و دسترسی و بکارگیری دانش فنی و فناوری روز در این حوزه است.

فتح الله ابوعلی افزود: در زمینه پرورش میگو در خوزستان اقدامات دانش بنیان بسیار خوبی به منظور بهره‌مندی از آب‌های نامتعارف، نرسری میگو و استفاده از پروبیوتیک ها انجام شده است.

وی به گستره فعالیت شیلات دانش بنیان در استان اشاره کرد و گفت: در ارتباط با آبزیان آب شور و روش‌های نوین آبزی پروری ظرفیت مشارکت شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه