توجه به سیستم پیشران قطار مترو جهاد دانشگاهی برای توسعه حمل و نقل عمومی


توجه به سیستم پیشران قطار مترو جهاد دانشگاهی برای توسعه حمل و نقل عمومی

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: سیستم پیشران قطار مترو جهاد دانشگاهی پس از استاندارد سازی آماده به کار گیری برای ساخت قطار ملی است.

فیروزآبادی رئیس جهاد دانشگاهی و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره قطار ملی گفت: سیستم پیشران قطار مترو جهاد دانشگاهی به طور کامل در داخل کشور تولید می‌شود و جهاد دانشگاهی دانش و توانایی تولید کامل سیستم پیشران قطار کاملا در اختیار دارد. البته که بحث واگن و طراحی قسمت داخلی آن بر عهده دیگر بخش‌ها است.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: سیستم پیشران جهاد دانشگاهی در حال گذراندن آزمایشگاه‌ها واستاندارد سازی است.

او گفت:خواسته ما از مسئولین کشور این است که ظرفیتی که با توجه مقام معظم رهبری در سال ۹۷ الان به بار نشسته است دیده شود و از آن استفاده کنند تا بتوانند حمل و نقل عمومی را توسعه دهند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: اکنون ما آماده واگذاری تکنولوژی و مشارکت با سازمان‌ها و نهاد‌ها، پیگیر این پروژه با وزارت صمت، شهرداری و مپنا هستیم.

یکی از مهم ترین بخش‌های قطار مترو، طراحی و ساخت سیستم رانش آن است که از آن به عنوان مغز و قلب یک قطار مترو هم یاد می‌شود.

پیش‌تر سورنا ستاری، معاون وقت علمی و فناوری ریاست جمهوری در فرودین‌ ۱۴۰۰ از قطار ملی رونمایی کرده و اعلام کرد: در این پروژه در عرض ۱۸ ماه، ۷ واگن که یک رام قطار را تشکیل می‌دهند، با تلاش ۱۸ شرکت دانش بنیان، جهاد دانشگاهی، مپنا و واگن‌سازی تهران داخلی‌سازی شدند و دانش فنی و طراحی آن به حدود ۸۵ درصد داخلی‌سازی رسیده است که سهم ۲۵ الی ۳۰ درصدی شرکت‌های داخلی از دانش طراحی، تولید و تأمین قطعات قطار‌های مترو به ۸۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا