100 هزار مسکن روستایی در مرحله سقف ، منتظر وام 200 میلیونی


رئیس بنیاد مسکن از توقف ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور خبر داد و گفت:‌۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار قیر رایگان برای اجرای طرح‌های هادی تامین شد.

100 هزار مسکن روستایی در مرحله "سقف"، منتظر وام 200 میلیونی

اکبر نیکزاد یادآور شد: امسال ۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار قیر رایگان برای اجرای طرح‌های هادی تامین شده که از هفته آینده در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: افزون براین ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات محرومیت زدایی (۱۰۰ میلیارد تومان برای هر استان) در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: براساس هماهنگی و برنامه ریزی انجام شده با سازمان برنامه و بودجه قرار است تا پایان ماه جاری این اعتبار به عنوان اعتبار استانی در اختیار استان‌ها قرار گیرد تا از طریق شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها تخصیص یابد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی گفت: افزایش سقف وام طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در جلسه ۲۵ آبان سال ۱۴۰۰ هیات‌وزیران از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان تصویب و این مصوبه به بانک مرکزی و بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

نیکزاد با اشاره به ارسال نامه پرداخت مابه التفاوت وام ۲۰۰ میلیون تومانی به سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تمام افرادی که در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ اقدام به دریافت پروانه ساختمانی کرده و با دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی عملیات ساخت‌وساز را آغاز کرده‌اند مشمول دریافت مابه‌التفاوت می‌شوند.

نیکزاد اظهار کرد: در زمان حاضر از مجموع ۱۸۷ هزار مسکن روستایی در دست ساخت در کشور حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در مرحله سقف متوقف هستند و با تزریق مابه التفاوت وام ۲۰۰ میلیونی این واحد‌ها تکمیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی کشور از ۷ درصد در سال ۸۴ به ۵۰ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است یادآور شد: طبق قانون جهش تولید مسکن سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی باید در کشور نوسازی و مقاوم‌سازی شود که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود تا سال ۱۴۱۰ تمام واحد‌های مسکونی روستایی کشور مقاوم‌سازی و هیچ واحد غیرمقاومی در کشور وجود نداشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی