سویا در 2 شهرستان چهارمحال و بختیاری کشت شد


سویا در 2 شهرستان چهارمحال و بختیاری کشت شد

شهرکرد_ سرپرست سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برای نخستین بار سویا در دو مزرعه شهرستان‌های لردگان و کیار کشت شد.

حسین برزگر در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: ۴ هکتار زمین به کشت سویا اختصاص داده شد.

وی کیفیت محصول تولیدی سویا در چهارمحال و بختیاری را مطلوب و نشان‌دهنده سازگاری بالای این گیاه با شرایط دمایی استان دانست و افزود: از هر هکتار ۲ تا ۲.۵ تن دانه سویا برداشت می‌شود.

برزگر قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم سویا از کشاورزان را ۲۵۰ هزار ریال اعلام و تصریح کرد: برای کشت این محصول در هر هکتار ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال پاداش از سوی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: در همین راستا به کشاورزان چهارمحال و بختیاری به‌ویژه لوبیاکاران توصیه می‌شود در تناوب‌های کشت خود کاشت سویا با نیاز آبی کمتر از لوبیا را در دستور کار قرار دهند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری درصد روغن دانه‌های سویای کشت شده در چهارمحال و بختیاری را ۲۵ تا ۳۲ درصد اعلام و تأکید کرد: به‌علت دمای پایین هوای شب در این استان درصد چربی‌های غیراشباع شده سویا بیشتر از سویای تولیدی در استان‌های جنوبی و مناطق گرم کشور است.

برزگر اظهار داشت: درصد بالاتر چربی‌های غیراشباع شده در سویا تولیدی چهارمحال و بختیاری منجر به تولید روغن با کیفیت‌تری از این محصول می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا