بستر جامعه را برای نهادینه شدن فرهنگ مطالبه گری فراهم سازیم


بستر جامعه را برای نهادینه شدن فرهنگ مطالبه گری فراهم سازیم

کرمان - رئیس دادگستری زرند گفت: باید به مطالبه گری به عنوان یک فرهنگ ارزشی نگاه کرد و سعی کنیم بستر جامعه را برای نهادینه شدن فرهنگ مطالبه گری فراهم سازیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست صمیمانه اهالی رسانه و فضای مجازی، نمایندگان کانون‌های هنری شهرستان با رئیس دادگستری زرند برگزار شد.

در این نشست ابوالفضل فرحبخش با قدردانی از تلاش و همکاری کارگروه رسانه و فضای مجازی شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند گفت: نخبگان هنری و اهالی رسانه قادر هستند با سلاح تأثیرگذار قلم، نقش مؤثری در بهبود شرایط اجتماعی شهرستان ایفا کنند.

وی با اشاره به اهمیت مطالبه گری گفت: بحثِ مطالبه گری یک خواسته مهم از سوی رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالی) برای پیشگیری از بسیاری از مشکلات همواره مطرح شده و معظم له با بیانات متعدد، همیشه خواستار مشارکت فعال و جدی مردم خاصه جوانان برای مطالبه گری هستند.

رئیس دادگستری زرند بیان کرد: باید به مطالبه گری به عنوان یک فرهنگ ارزشی نگاه کرد و سعی کنیم بستر جامعه را برای نهادینه شدن فرهنگ مطالبه گری فراهم سازیم و در عین حال باید همه توجه داشته باشند که مطالبه گری باید در چارچوب مقررات نظام و مبتنی بر آموزه‌های دینی و اخلاقی مطرح شود و فاقد هر گونه توهین به افراد و دروغ و یا تخریب دیگران باشد که در آن صورت قطعاً پیگرد قضائی خواهد داشت.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام الهی، مترقی، آرمان خواهانه، مبتنی بر تعالیم اسلام ناب و برگرفته از فرهنگ ناب عاشورا و اهل بیت (ع) و متکی بر مردم است و این مردم هستند که همیشه در تمام صحنه‌ها، با حضور به موقعشان، نقش آفرینی کرده و می‌کنند.

فرحبخش با اشاره به اینکه مردم ایران یک روز در دوران شکل گیری و پیروزی شکوهمندِ انقلاب، یک روز در خلقِ حماسه دفاع مقدس، یک روز در مواجه هوشمندانه و به موقع با بحران‌های ایجاد شده در کشور و مقابله با فتنه‌ها و شرارت‌ها، یک روز در صحنه انتخابات و… نقش آفرینی می‌کنند، تصریح کرد: در تمام صحنه‌های این انقلاب، این مردم هستند که با ایمان به خدا، اطاعت از رهبری و اتحاد و همدلی، سرنوشت کشور را تعیین کرده‌اند.

وی بیان داشت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی، هر از گاهی دشمنان با شیوه‌های متعدد و مختلف سعی در شکست این مسیر نورانی را داشته‌اند؛ اما به یاری خدا تاکنون هیچ گاه به اهداف شوم خود نرسیدند و پس از این نیز به فضل الهی به آن نخواهند رسید.

رئیس دادگستری شهرستان زرند خطاب به هنرمندان گفت: هنرِ هنرمند، نعمت و هدیه خداوند به آنها است که باید با نهایت دقت و وسواس برای اهداف الهی گام بردارند و شکر این نعمت با عملکرد مطلوب، مومنانه و در مسیر خدمت به این مردم و به این انقلاب و نظام انجام خواهد گرفت.

او در ادامه به برنامه ریزی‌های دشمنان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: همین که صدها کانال و شبکه‌ی ماهواره‌ای و اجتماعی بیگانه، تمام قد در خدمت استکبار برای ضربه زدن به ایران قدرتمند هستند و به گواه آمار، بیشترین توجه بنگاه‌های خبرپراکنی بیگانه به تولید اخبار دروغ و سیاه نمایی و ناامید کردن ایرانیان معطوف شده به تنهایی حکایت از اهمیت این انقلاب و نظام دارد که در قامت ایران اسلامی، خواب راحت را از دنیای زر و زور ربوده است و در مقابل نقش هنرمندان فعالان رسانه این است که همیشه در میدان حاضر و آماده باشند و بدانند که ما اکنون در یک جنگ تمام عیار به سر می‌بریم.

فرحبخش تصریح کرد: اصحاب رسانه و هنرمندان در این نبرد به عنوان پیشقراولان جهاد تبیین وظیفه‌ای بزرگ بر عهده دارند و مطمئن باشند که اجر و پاداش این مبارزه و جهاد، کمتر از مقاتله رودرو با دشمن نیست و برای تمام هنرمندان انقلابی و اهالی قلم و فعالان رسانه در شهرستان زرند آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

او با اشاره به برنامه‌های مدون دادگستری و دادسرای شهرستان برای کاهش جرایم گفت: یکی از این برنامه‌ها، استفاده از ظرفیت رسانه و اهل قلم و هنرمندان سایر بخش‌ها است و به زودی جشنواره بزرگی در این حوزه برگزار خواهد شد که اطلاعات تکمیلی از طریق روابط عمومی دادگستری به اطلاع عموم خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | گریه ناگهانی مجری صدا و سیما روی آنتن زنده