عدالت، انصاف و عقلانیت در بررسی حادثه زاهدان در دستور کار باشد


عدالت، انصاف و عقلانیت در بررسی حادثه زاهدان در دستور کار باشد

زاهدان- امام جمعه زاهدان گفت: عدالت، انصاف، عقلانیت و تدبیر در بررسی جامع و منصفانه حادثه زاهدان و احقاق حق همه اعم از نیروهای امنیتی و مردم باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: باید برخورد بازدارنده صورت گیرد و هزینه تخلف سنگین باشد، ضمن اینکه تبیین صحیح و اطلاع رسانی دقیق و صادقانه با رعایت انصاف از این حادثه باید صورت گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: جمعه گذشته در زاهدان حوادث ناگواری رخ داد و همه ما را عزادار کرد و خسارت‌های مادی و معنوی فراوانی را در پی داشت که مهمترین خسارت‌های معنوی آن از دست دادن نیروهای امنیتی و فرزندان مردم بود که اگر سیره پیامبر (ص) الگوی ما باشد جامعه به اینجا نمی‌رسد.

آیت الله محامی گفت: امنیت از ضرورت‌های زندگی و جامعه و خط قرمز نظام اسلامی است و همه ما اعم از نیروهای امنیتی که وظیفه ذاتیشان حفظ امنیت است و هم مردم در حفظ امنیت مسئولیم.

وی افزود: عدالت و انصاف، عقلانیت و تدبیر در بررسی جامع و منصفانه و احقاق حق همه، هم نیروهای امنیتی و هم مردم باید در دستور کار قرار گیرد، باید برخورد بازدارنده صورت گیرد و هزینه تخلف سنگین باشد، تبیین صحیح و اطلاع رسانی دقیق و صادقانه با رعایت انصاف باید صورت گیرد.

با وحدت و همبستگی پاسخ محکمی به دشمن می‌دهیم

امام جمعه زاهدان گفت: ما باید با وحدت و انسجام دست در دست هم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و پاسخ محکم و قاطعی به دشمنی که در میان ما هست بدهیم.

آیت الله محامی افزود: جامعه اسلامی و مطلوب خداوند و پیغمبر اکرم (ص) جامعه‌ای است که سراسر محبت، دوستی و حاکمیت اخلاق اسلامی باشد به همین سبب پیامبر رحمت و مغفرت (ص) به هرچه که به این فضا کمک کند «امر» و از هر چه به این فضا صدمه بزند «نهی» کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: نرمخویی، فروتنی، خوش رفتاری و رفتار متواضعانه بدون تکبر و سبقت در فضیلت‌ها از صفات مورد انتظار اولیای الله است، اگر این فضا در جامعه حاکم باشد یک زندگی آرام و شیرین در مسیر دنیا و آخرت خواهیم داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: پیامبر اکرم (ص) پیامبر رحمت و توحید است و همه عمر خود را در برافراشته شدن پرچم توحید و پایه ریزی تمدن اسلامی گذاشتند، تمدنی که تا قیامت ماندگار باشد و در این راه سختی‌های زیادی را تحمل کرده و همواره بدنبال این بود که مسلمانان متحد باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی