70 درصد کارآموزان مراکز مهارتی استان بوشهر جذب بازار کار شدند


70 درصد کارآموزان مراکز مهارتی استان بوشهر جذب بازار کار شدند

بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: بیش از ۷۰ درصد از کارآموزان جویای کار در مراکز مهارتی استان بوشهر سال گذشته جذب بازار کار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در نشست برنامه ریزی آموزش‌های مهارتی اظهار داشت: همسو کردن و ارائه آموزش‌های مهارتی با نیاز بازار کار راهکاری مناسب و مفید در راستای حل معضل بیکاری جوانان استان بوشهر است.

وی افزود: سیاست آموزشی در مراکز آموزش و فنی و حرفه ای مبنی بر ارائه آموزش‌ها به شکل رایگان است اما برخی صاحبان صنایع از این فرصت بهره لازم را نمی‌برند و گاهاً از این قابلیت بی اطلاع هستند که می‌طلبد رسانه‌های جمعی جهت تحقق این مهم در کنار آموزش‌های فنی و حرفه ای گام بردارند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد از کارآموزان جویای کار در مراکز مهارتی استان بوشهر سال گذشته جذب بازار کار شدند.

ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی

وی تصریح کرد: در سالی که به نام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نام‌گذاری شده باید با تمام جدیت بر ارتقای کیفت آموزش‌های مهارتی افزوده شود تا ضمن جذب حداکثری مهارت آموزان در بخش‌های مختلف مهارت به عنوان راهکار اصلی اشتغال در جامعه به عنوان یک فرهنگ مطرح شود.

دراهکی با بیان اینکه مسیر توسعه هر کشور از آموزش و مهارت می‌گذرد، افزود: تحقق جهش تولید با مهارت آموزی و کارآفرینی جوانان در استان بوشهر اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به گروه‌های هدف ۱۹ گانه آموزش فنی و حرفه‌ای، اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد این مهارت آموزان با شرکت در آزمون پایان دوره موفق به کسب مدرک بین المللی فنی و حرفه‌ای شده‌اند و مابقی نیز بر اساس نیاز بازار کار و موقعیت شغلی گواهی شرکت در دوره دریافت کرده‌اند.

تربیت نیروهای متخصص و متعهد

دراهکی آموزش‌های ارائه شده را در پنج خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مهارت آموزی ویژه دانست و اظهار داشت: در راستای توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی در بین جوانان، شاغلین و جویندگان کار ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش دولتی و هفت هزار و ۵۰۰ نفر در بخش خصوصی با آموزش‌های فنی و حرفه ای در ۶ ماهه سال جاری در سطح استان بوشهر توانمند شده اند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر نقش این نهاد آموزشی را در تربیت نیروهای متخصص و متعهد را حائز اهمیت دانست و گفت: اگر قرار باشد به رشد و توسعه اقتصادی، همه‌جانبه‌ای در سطح استان بوشهر برسیم به‌طور حتم باید همه مسئولین به مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...