کاهش 70 درصدی آتش سوزی منابع طبیعی در شهرستان شیراز


کاهش 70 درصدی آتش سوزی منابع طبیعی در شهرستان شیراز

شیراز - رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از کاهش ۷۰ درصدی آتش سوزی منابع طبیعی در شهرستان شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی قانع با اشاره به با پایان فصل گرما و اجرای طرح «حافظان شهر من»، گفت: با توجه به نگاه ویژه شهرداری شیراز به کاهش آتش سوزی مراتع، فضای سبز و باغ‌ها، سازمان آتش نشانی شیراز بر اساس رسالت خود، سومین مرحله از طرح حافظان شهر من از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آغاز و در شش ماه، هفت گام مؤثر این طرح شامل آگاهی رسانی عمومی، شناسایی نقاط پر خطر، بازدیدهای پیشگیرانه، آموزش‌های شهروندی، کشف به موقع حوادث، به روز رسانی تجهیزات و ماشین‌آلات و علت یابی دقیق آتش سوزی در مراتع را با مشارکت گسترده شهروندان و دستگاه‌های مربوط به انجام رساند.

وی مهمترین و اثر بخش‌ترین محور این طرح را پیشگیری بیان کرد و افزود: نیروهای داوطلب تیم واکنش سریع و کارشناسان آموزش سازمان آتش‌نشانی شیراز با حضور در میان شهروندان و دستگاه‌های مربوط از جمله، سازمان سیما و منظر، منابع طبیعی و پسماند آموزش‌های لازم را ارائه دادند و همچنین با برگزاری وبینارهای آموزشی در فضای مجازی در راستای کاهش حوادث آتش سوزی در فضای سبز تلاش کردند.

وی گفت: کارشناسان ایمنی و پیشگیری این سازمان با شناسایی نقاط نا ایمن و در معرض خطر، به رفع ناایمنی‌ها پرداخته و کاهش عوامل حادثه ساز در باغ‌ها و مراتع، این سازمان را به اهداف خود نزدیک‌تر کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز بهره برداری از ایستگاه پارک کوهستانی دراک و نصب شیرهای هیدرانت در این محدوده را از اقدامات مهم سازمان آتش‌نشانی در راستای پوشش مناسب عملیات‌ها در مراتع عنوان و خاطرنشان کرد: افتتاح ایستگاه آتش نشانی پارک کوهستانی دراک با تجهیزات و نیروهای متخصص و همچنین نصب شیرهای هیدرانت در این محل، سرعت دسترسی آتش نشانان به حوادث آتش سوزی در ارتفاعات دراک را افزایش داده و قطعاً اقدام به موقع تیم‌های عملیاتی کاهش خسارت ناشی از حوادث انسان ساخت را به دنبال خواهد داشت.

قانع تصریح کرد: طرح «حافظان شهر من» در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ با اقدامات پیشگیرانه مجموعه بزرگ آتش نشانی شیراز به ویژه تیم‌های کارشناس و آموزش و همکاری نیروهای داوطلب در هفت بخش معرفی شده، کاهش ۷۰ درصدی آتش سوزی منابع طبیعی را نسبت به سال‌های گذشته در شهر شیراز رقم زد.

وی ادامه داد: این طرح از سال ۱۳۹۹ در راستای مقابله با حریق در مراتع و فضای سبز توسط سازمان آتش‌نشانی شیراز تدوین شد و به تصویب وزارت کشور رسید و پس از آن، دستورالعمل طرح حافظان شهر من در سطح کشور به اجرا درآمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری عامل ضرب و شتم شهروندان در اتوبوس