کمتر از 10 درصد مردم استان مرکزی از ماسک استفاده می کنند


کمتر از 10 درصد مردم استان مرکزی از ماسک استفاده می کنند

اراک- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی فوتی های کرونایی در هفته دوم مهر ماه در مرکزی گفت: کمتر از ۱۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی علیمحمدی با اشاره به اینکه میزان استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا در میان مردم استان مرکزی به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است، اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز در بین مردم این استان به شدت کاهش یافته و به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

وی گفت: با توجه به سرد شدن هوا و شیوع آنفلوانزا و یکی شدن کرونا و سرماخوردگی لازم است مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدی تر باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک درباره آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در استان مرکزی گفت: مردم این استان در مرحله اول ۹۶ درصد، مرحله دوم ۹۰ درصد و در مرحله سوم و چهارم به ترتیب ۵۱ و ۱۰ درصد واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

علیمحمدی افزود: تست رپید برای شناسایی مبتلایان به کرونا همچنان در مراکز تعیین شده در استان مرکزی انجام می‌شود اما به علت ضعیف بودن برخی علائم، میزان استقبال مردم از این تست نیز کاهش یافته است.

وی گفت: در حال حاضر ۲۰ تا ۲۵ بیمار بستری مبتلا به کرونا خدمات درمانی تخصصی را دریافت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین گفت: شمار افراد فوت شده کرونایی در استان مرکزی در هفته دوم مهرماه نسبت به هفته اول ۲۵ درصد افزایش داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک