یادروزحافظ و برنامه های تکراری/ خلاقیتی در کار نیست


یادروزحافظ و برنامه های تکراری/ خلاقیتی در کار نیست

شیراز - برنامه های یادروز حافظ با همان قالب تکراری، امسال نیز قرار است دنبال شود و تنها تفاوت برنامه های امسال را می توان در تغییر مکان برگزاری مراسم از آرامگاه به تالار حافظ دانست.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها، هادی فتحی: بیست و ششمین مراسم یادروز حافظ در حالی قرار است عصر چهارشنبه ۲۰ مهر ماه در شیراز برگزار شود که برنامه‌ها تفاوت چندانی با گذشته ندارد.

طی سال‌های گذشته همراه گلایه‌ها به دلیل مردمی نبودن این مراسم در آرامگاه حافظ بود اما اخیراً مراسم یادروز به جای مسئول محوری، با حضور چشمگیر مردم دنبال می‌شد.

امسال قرار است برنامه یادروز حافظ به جای آرامگاه به تالار منتقل شود.

یادروزحافظ و برنامه های تکراری/ خلاقیتی در کار نیست

محمد رضا ارسنجانی از شاعران و حافظ پژوهان استان فارس با اشاره به اینکه مراسم یاد روز حافظ از جمله برنامه‌های مردمی است، گفت: حافظ چهره جهانی و بین المللی است و زمانیکه یاد روز آن در مکانی به غیر از آرامگاه حافظ برگزار شود در تلویزیون و عکس‌ها جلوه قشنگی نخواهد داشت.

این شاعر شیرازی تصریح کرد: بزرگانی همچون حافظ و سعدی چهره‌های داخلی نیستند و به همین دلیل هرگونه برنامه ریزی برای مراسم‌های این افراد باید با نگاه جهانی همراه باشد.

برنامه‌ها تکراری است

مریم علی مرادی شهروند شیرازی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های جنبی مراسم‌های یاد روز همراه تکراری و مانند سال‌های گذشته است، گفت: برگزاری نمایشگاه، شب شعر و… به طور مداوم هرساله برگزار می‌شود و هیچگونه خلاقیتی در برنامه‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم جوانان را به اینگونه برنامه‌های فرهنگی جذب کنیم باید نگاه‌های جدید به اجرای و برگزاری حاکم شود نه اینکه به طور عادی و اداری به آنها نگاه شود.

علی مرادی یادآور شد: متأسفانه بر برنامه‌های مذهبی و فرهنگی که هرساله در شیراز برگزار می‌شود هیچگونه خلاقیت وجود ندارد و نه تنها شاهد بهتر شدن آنها نیستیم بلکه هرساله در اجرای همان برنامه‌های تکراری نیز با کمبود مواجه می‌شویم.

وی تاکید کرد: امروز نباید فقط به دنبال جذب فرهنگوران و چهره‌های خاص برای حضور در اینگونه مراسم‌ها باشیم بلکه باید با نگاه‌های جدید چهره‌های جدید را جذب کنیم تا جوانان درگیر چهره‌های غربی نشوند.

یادروزحافظ و برنامه های تکراری/ خلاقیتی در کار نیست

احتمال حضور ۱ وزیر در مراسم یاد روز حافظ

تا این لحظه فقط امکان حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم یاد روز حافظ وجود دارد و حضور رئیس جمهور و یا حتی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور نیز منتفی است.

برنامه‌های یاد روز حافظ با نام «آستان جانان» و برگرفته از گفتمان خواجه شیراز از ۱۷ تا ۲۲ مهرماه با گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی و خوشنویسی در گذر حافظ، آغاز می‌شود.

برگزاری نمایشگاه، کارگاه‌های هنرهای تجسمی، خوشنویسی، نشست‌های ادبی، شعرخوانی، حافظ‌خوانی از جمله برنامه‌هایی است که هرساله در یاد روز حافظ و یا سعدی در شیراز برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!