پیش‌بینی بورس امروز / 5 سیگنال جدید برای سهامداران


پیش‌بینی بورس امروز / 5 سیگنال جدید برای سهامداران

شاخص کل بورس دیروز رشد کمتر از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران دیروز با رشد ۹ هزار و ۱۶۲ واحدی به سطح یک میلیون و ۶۵۶ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و در محدوده ۳۷۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به دنبال طرح شکایتی به خواسته ابطال‌نامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی کل کشور که بر اساس آن مقرر شده است سود سپرده بانکی صندوق های سرمایه گذاری، مشمول تبصره ۱ ماده ۱۴۳ مکرر قانون مالیات های مستقیم بوده و عدم اجرای بند ۲ ماده ۱۴۵ قانون مالیات های مستقیم در مورد اشخاص حقوقی به استثنای موارد مذکور در تبصره فوق موجب شمول مالیات نسبت به سود سپرده بانکی صندوق های سرمایه گذاری نخواهد شد، هیات عمومی دیوان عدالت اداری به این شکایت رسیدگی و رای به عدم ابطال مقرره مذکور صادر کرد. (دیوان عدالت اداری)

بر همین اساس سود سپرده‌های بانکی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشمول مالیات نمی‌شود و در نهایت نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه می‌شود.

با مصوبه شورای عالی بورس، در صورت تصویب سران قوا، سهم مالیات دولت از نقل و انتقال سهام با کاهش ۸۰ درصدی، از ۰.۵ درصد به ۰.۱ درصد کاهش می‌یابد.(سنا)

این کاهش ۸۰ درصدی به نفع سهامداران و بازار سرمایه است و می‌تواند در بلند مدت گردش نقدینگی در بورس را افزایش دهد.

قیمت نفت در آغاز معاملات سه‌شنبه کاهش یافت. این در حالی است که تقویت دلار آمریکا و تشدید موارد ابتلا به کووید-۱۹ در چین سبب افزایش ترس از کند شدن تقاضای جهانی شده است.(سی ان بی سی)

کاهش قیمت نفت در بلند مدت می‌تواند به صنایع نفتی را در بلند مدت کاهشی کند.

۵۰ دستگاه کامیون کشنده امپاور متعلق به بهمن دیزل با قیمت پایه ۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان امروز روی تابلوی معاملات بورس کالا می‌رود.(کالاخبر)

عرضه محصولات جدید در بورس کالا می‌تواند نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه کند.

عارف علیقلی‌پور، مدیر نهادهای مالی فرابورس ایران از پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات در فرابورس ایران خبر داد و گفت: پذیره‌نویسی بخشی از واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری «املاک و مستغلات مدیریت ارزش مسکن» از سه‌شنبه ۱۹ مهرماه آغاز می‌شود و ده روز کاری مهلت دارد.(فرابورس)

مالیات حداقلی، نقدشوندگی بالا، تنوع سرمایه‌گذاری و مدیریت حرفه‌ای از مزایای استفاده از صندوق املاک و مستغلات است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی